Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Aslı ERDOĞAN

Aslı ERDOĞAN Şiirleri İçin Tıklayın

 Aslı ERDOĞAN (1967- )

İstanbul'da doğdu. Ortaöğrenimini Robert Lisesi'nde yükseköğrenimini Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde tamamladı. Aynı üniversitesi fizik bölümüne araştırma görevlisi oldu. Bir yıl Cenevre'de Avrupa Atom Fiziği Araştırma Laboratuvarı'nda, iki yıl Rio de Janeiro Üniversitesi'nde çalıştı. Yurda dönünce üniversitedeki görevinden ayrılarak kendini tümüyle yazmaya verdi. Radikal gazetesinde köşe yazarlığı yaptı.

1994'te ilk romanı Kabuk Adam ve 1996'da Mucizevi Mandarin adlı öukü kitabı yayımlandı. 1997'de Deutsche Welle'nin düzenlediği yarışmada "Tahta Kuşlar" adlı öyküsünü 800'den fazla öykü arasından birinci seçildi. Kitap dokuz dile çevrildi. Uluslararsı alanda adını duyurdu ve Lire Dergisi tarafından "geleceğin 50 yazarı" arasında gösterildi.  "Hayatın Sessizliğinde" adlı şiirsel- düzyazı metni 2005 yılında Dünya Yayınlarınca düzenlenen yılın kitabı ödülünü kazandı.

Yapıtları:
Kabuk Adam 1994
Mucizevi Mandarin 1996
Kırmızı Pelerinli Kent 1998
Hayatın Sessizliğinde 2005
Bir Yolculuk Ne Zaman Biter 2000 (Gazete Yazıları)
Bir Delinin Güncesi 2006 (Denemeler - I)
Bir Kez Daha 2006 (Denemeler - II)

Ödülleri:
2005 Dünya Yayınları yılın kitabı ödülünü.

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa