Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Hüseyin Atabaş

Hüseyin Atabaş Şiirleri İçin Tıklayın

HÜSEYİN ATABAŞ (1945-....)

Trabzon'un Vakfıkebir ilçesinde doğdu. Liseyi Ankara’da tamamlayan Atabaş, Gazi Üniversitesi Iktisadi ve Ticari Ilimler Akademisi’ne devam etti. Ordu Yardımlaşma Kurumu ile Ortadoğu Teknik Üniversitesi’nde muhasebecilik, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nde Kütüphane ve Yayın Hizmetleri Şube Müdürlüğü ve danışmanlık yaptı.1999 yılından bu yana TÖMER’de editör olarak çalışıyor.
Edebiyatçılar Derneği ile Bilim ve Edebiyat Eserleri Sahipleri Meslek Birliği (BESAM)’nin kurucuları arasında yer alan Atabaş, 7 yıl Edebiyatçılar Derneği’nin yönetiminde bulundu.
1961 yilindan beri başta Türk Dili, Oluşum, Varlik, Kiyi, Bahçe, Biçem, Bir Yeni Biçem, Broy, Dize, Düşlem, Edebiyat ve Eleştiri, Kum,Sanat Dünyasi, Şiir Odasi, Şiir Ülkesi olmak üzere elliyi aşkin dergide şiirleri; Bariş, Cumhuriyet, Siyah Beyaz ve Yeni Ortam gazetelerinde sanatsal ve toplumsal konulardaki yazilari yayimlandi.
"Hüseyin Atabaş'ın şiiri, tematik olarak, bir eşik şiirdir. İçeri de dışarı da neredeyse aynı ağırlıklı asılmıştır boynuna. Cazibe merkezi dışarıdır ama eteklerine içerinin yapıştırdığı, daha doğrusu içeriyle lekeli, içeriyle kışkırtılmış bir dışarıdır..."


Yapıtları :
Gelecek (1975)
Yanarca (1979)
Bitmeyen (1983)
Yüzün Bende (1988)
Ilkyaz Töreni (1993)
Saydam ve Gizli (1997)
Düşe Yazdim (2002)


Ödülleri :
1974 Demokratik Sol Dergisi Kültür-Sanat Yarişmasi Şiir Dali Birincilik
1994 Cevdet Kudret Şiir Ödülü

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa