Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Hilmi HAŞAL

Hilmi HAŞAL Şiirleri İçin Tıklayın

 

Hilmi HAŞAL (1954-   )

5 Kasım 1954'da Bulgaristan'ın Kırcali İline bağlı Aşağı Tosçalı (Haşallar) köyünde doğdu. İlk ve orta öğrenimini doğduğu köyde, Yüksek öğrenimini "Kırcali İnşaat Teknikum’u Jeodezi ve Kartografi Bölümü'nde tamamladı. 1973 yılında ailesiyle birlikte 'Serbest Göçmen' olarak Türkiye'ye geldi ve Bursa'ya yerleştiler. Bursa ile Adana arası bölünmüş zamanlarda "yaşamak yazmaktır" deyip dört yıl sürdürdüğü yolculuğunu, 2003 Ekiminde Mudanya’ya yerleşerek tamamladı. İç derya gezginliği ise sürüyor; ‘ruhun demirleyeceği liman yok nasıl olsa’ düşüncesini yelken kılarak...

1968'den bu yana yazıyor. İlk ürünleri Bulgaristan'da yayımlandı. Bursa'da, bir arkadaş grubunun katılımıyla, Ramis Dara yönetiminde çıkan, Yeni Biçem dergisinin, kuruluşundan kapanışına değin, (72 sayı) yayımlanmasında etkin rol üstlendi, uzun süre Yayın Yönetmeni Yardımcısı olarak görev yaptı. Halen, aynı arkadaş grubunun, Ramis Dara yönetiminde, Melih Elal’ın sahip ve sorumluluğu altında çıkarmakta olduğu Akatalpa dergisi’nin yayınına katkıda bulunuyor. Değişik edebiyat-sanat dergilerinde yazmayı sürdürüyor. Şiirleri ve şiir üzerine yazıları Oluşum, Dönemeç, Somut, Milliyet Sanat, Varlık, Şiir-lik, Biçem, Yeni Biçem, Dize, Akatalpa, Defter, Bahçe, Edebiyat ve Eleştiri, Kül, Kavram Karmaşa, E, Virgül, Yom Sanat, İmgelem Çocukları vb. dergilerde görüldü.  l991'de Yeni Adana gazetesinin açtığı "Sessizliği Saran Tını" adlı şiir yarışmasında birinci oldu. Yayınlanmamış kitap dosyası Son Siren Kuşu ile 1993 Altın Koza Şiir Yarışması'nda “Altın Koza Şiir Ödülü”nü aldı, ayrıca “Behçet Aysan Anma Ödülü”ne değer görüldü. Yol Boyu Notları adlı kitabıyla, 1994 ORSEV “Vedat Güler Şiir Ödülü” yarışmasında mansiyon aldı. Bursa Osmangazi Belediyesi tarafından düzenlenen 2002 Ahmet Hamdi Tanpınar Şiir Yarışması’nda, “Bursa’da Aşk” şiiriyle ikinci oldu.

Yapıtları:

Şiir:
Denge/Sizler Adına (Ekin Öğrenci Pazarı Yayınları, Bursa, Ocak 1991)
Elektronik Yalnızlıklar (Biçem Yayınları, Bursa, Haziran 1992)
Yol Boyu Notları (Yeni Biçem Yayınları, Bursa, Ekim 1993)
Kozmik Aşk Suçu (Suteni Yayınları, Ankara, Ağustos 1995)
Venüs'le Aşk (Ekin Yayınları, Ankara, Haziran 1997)
Son Siren Kuşu, 1993 Altın Koza Şiir Ödülü, (Altın Koza Yayınları, Adana, Ekim 2000)
Dağınık Düş Sepetleri (Güldikeni Yayınları, Ankara, Ağustos 2001)
Yanık Söz (Hera Şiir Kitaplığı, İstanbul, Nisan 2002)
Yaralı Gümüş (Yom Yayınları, Ş.Urfa, Nisan 2004)

Deneme-inceleme:
Şiir Seddinde Kronos (Yom Yayınları, Şanlıurfa, Nisan 2004)
Şiirin Lav İzleri (Yom Yayınları, İstanbul, Temmuz 2006)

Ödülleri:
l991 Yeni Adana Gazetesi "Sessizliği Saran Tını" adlı şiir yarışmasında / birincilik
1993 Altın Koza Şiir Ödülü / "Son Siren Kuşu" dosyası  ile  Behçet Aysan Anma Ödülü
1994 ORSEV Vedat Güler Şiir Ödülü / "Yol Boyu Notları" ile. / mansiyon
2002 Ahmet Hamdi Tanpınar Şiir Yarışması /  “Bursa’da Aşk” şiiriyle ikinci oldu.
2006 Eskişehir Yunus Emre Şiir Ödülü / birincilik 

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa