Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Selçuk BARAN

Selçuk BARAN Öyküleri İçin Tıklayın


Selçuk BARAN (1933-1999)

7 Mart 1933'te Ankara'da doğdu. Halide Hanım ile çiftçi Talât Veziroğlu'nun kızı, opera ve şan sanatçısı Ayhan Baran'la evliydi. Ankara Kız Lisesi'ni ve AÜ Hukuk Fakültesi'ni üstün derecelerle bitirdi. Aynı fakültenin Banka ve Ticaret Hukuku Enstitüsü'nde kurs müdürlüğü yaptı (1958-68). 1995'ten sonra bu enstitünün yayın müdürüydü. 1987-93 yıllarında TRT İstanbul Radyosu'nda radyo oyunları yazdı; "Türkân Hanım" adlı oyunu Devlet Tiyatrosu'nda sahnelendi. Boşanmış ve iki çocuk annesiydi. 4 Kasım 1999'da Ankara 'da öldü. Ankara'da toprağa verildi. 

İlk öyküsü ("Çocuğun Biri") 1968'de Yeditepe'de çıktı. Öykülerini Türk Dili, Oluşum ve Argos dergilerinde yayımladı. Yalnızlık ve umutsuzluk dolu öykülerinde düşsel, şiirli bir hava yaratmakta başarı gösterdiği kabul edildi. Behçet Necatigil onun için "Keskin, belirgin çizgilerden kaçınarak, dikkat isteyen, belirsiz yaşantı parçalarını birleştiriyor; çağrışım ve yorumlara açılma gücü için okuyucudan katkılar bekleyen bir "iç hayat" görünümleri çiziyor" derken, Vedat Günyol "belli bir gerçeğin, içinde yaşadığı toplum gerçeğinin, birbirini tamamlayan sürgit yansımalarını, yankılarını dile getiriyor, bir Çehov havası, tadı, çeşnisi ve sıcaklığıyla" değerlendirmesini yaptı. Bozkır Çiçeği romanı için Selim İleri "o her zamanki dingin, ağırbaşlı, neredeyse yaslı diyebileceğim anlatımıyla bizi bozkırdan başkente -bir başka bozkır elbet-, başkentten de yaşadığımız hayata, günlerimize götürüyor" değerlendirmesini yaparken, Hulki Aktunç da "Selçuk Baran günlük hayatın ağır aksak ritmini yazıyla yeniden üretmek gibi güç (ve nankör) bir işi büyük bir ustalıkla çözümlüyor" dedi.

Yapıtları:

Öykü:
Haziran / 1972
Anaların Hakkı / 1977
Kış Yolculuğu / 1984
Tortu / 1984
Yelkovan Yokuşu / 1989
Arjantin Tangoları / 1992
Porselen Bebek / 1996

Roman:
Bir Solgun Adam / 1975
Bozkır Çiçekleri / 1987
Güz Gelmeden / 2000

Ödülleri:
Haziran ile 1973 TDK Öykü Ödülü;
Bir Solgun Adam ile 1974 Milliyet Yayınları Roman Yarışması (mansiyon);
Anaların Hakkı ile 1978 Sait Faik Hikâye Armağanı (A. Özyalçıner'le paylaştı);
Bozkır Çiçekleri ile 1978 Milliyet Yayınları Roman Yarışması (mansiyon).

 

Sayfayı hazırlayan: Merâl ÖZCAN

 

 

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa