Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Zerrin TAŞPINAR

Zerrin TAŞPINAR Öyküleri İçin Tıklayın

 

Zerrin TAŞPINAR (1947-   )
 
Türk şair, yazar. 1947'de Ankara'da doğdu. Ankara Yenimahalle Kız Lisesi'den mezun oldu. TRT'de çalışmaya başladı, danışman ve metin yazarı olarak görev yaptı. 2 Temmuz 1993'te Sivas Madımak Oteli'nde yaşanan kıyımdan son anda kurtuldu. Edebiyatçılar Derneği, Pir Sultan Abdal Derneği, İnsan Hakları Derneği, Emekçi Kadınlar Derneği onur üyesi, Cumhuriyetçi Kadınlar Derneği (Kurucu üyesi) ve Türkiye Yazarlar Sendikası (TYS) üyesi olan şair, üç kız çocüğü annesi ve halen Ankara'da yaşıyor.

Edebiyat dünyasına girişi şiirle oldu, daha sonra öykü ve deneme türlerinde de ürün vermeye başladı.  İlk şiiri lise yıllarında yayınlandı. Evlilik sonrasında bir süre yazın çalışmalarına ara verdiyse de 1980'de tekrar yazmaya başladı. Şiir, öykü ve denemeleri Yarın, Varlık, Damar, Evrensel Kültür, İnsancıl, Pir Sultan Abdal, Yazıt, Karşı, Parantez, Emekçi Kadınlar, Pencere gibi dergilerde  yayınlandı.  Şairin, "Kuş Kanadından Masallar" ve "Kuş Kanadından Öyküler" adında iki çocuk kitabı da vardır.

Yapıtları:
Bir Ardıç Kuşuyum Ben (1992)
Anılarda Şimdi (1994)
Tavra (1995)

Çocuk kitapları:
Kuş Kanadından Masallar
Kuş Kanadından Öyküler

 

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa