Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Mehmet Zaman SAÇLIOĞLU

Mehmet Zaman SAÇLIOĞLU Öyküleri İçin Tıklayın



Mehmet Zaman SAÇLIOĞLU (1955-   )

23 Şubat 1955”de Bursa’da doğdu. Mimar Kemal ilkokulu, TED Ankara Koleji ve Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nu bitirdi. Ege Üniversitesi’nde asistanlık,  M.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi’nde öğretim üyeliği yaptı. Profesör oldu. Belçika’da ve Avustralya’da kısa sürelerle konuk öğretim üyeliğinde bulundu. Halen Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde Öğretim Üyesi olarak görev yapıyor. TYS, PEN, Edebiyatçılar Derneği üyesi olan Saçlıoğlu evli ve bir kızı var.

Şiir, öykü ve yazıları, Yazko, Türk Dili, Düşün, Broy, Varlık, Türk Dili Dergisi, Gösteri, Milliyet Sanat, Atika, Yaşasın Edebiyat, Adam Öykü gibi dergilerde yayımlandı. İlk şiir kitabı Günden Önce Yazko yayınlarından çıktı. Yedi öyküden oluşan dosyasıyla 1993’te Yunus Nadi Öykü Ödülü’nü, yayımlanmamış öykü dalında Vüs’at O Bener’le paylaştı. Bu öykülerin de içinde bulunduğu Yaz Evi adlı kitabıyla Sait Faik Hikaye Armağanı’na layık görüldü. İkinci öykü kitabı, Beş Ada adıyla yayımlandı. Topaç adlı öyküsüyle Haldun Taner Öykü Ödülü’nde 1. oldu. İkinci şiir kitabı Sarkaç ile 3. öykü kitabı Rüzgâr Geri Getirirse İş Bankası Kültür Yayınlarınca basıldı. Aynı yayınevi Yaz Evi ve Beş Ada’nın da yeni baskılarını yaptı. Saçlıoğlu’nun hazırladığı, Prof. Dr. Türkan Saylan’ın hayatını ve düşüncelerini içeren uzun söyleşi kitabı Güneş Umuttan Şimdi Doğar, İş Bankası Kültür Yayınları Nehir Söyleşiler dizisinde çıktı.


Yapıtları:


Öykü:

Yaz Evi
Beş Ada
Rüzgâr Geri Getirirse


Şiir:

Günden Önce
Sarkaç


Söyleşi:

Güneş Umuttan Şimdi Doğar


Ödülleri:

1993 Yunus Nadi Öykü Ödülü
1994 Sait Faik Hikaye Armağanı
1998 Haldun Taner Öykü Ödülü

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa