Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Kemal BİLBAŞAR

Kemal BİLBAŞAR Öyküleri İçin Tıklayın

 

Kemal BİLBAŞAR (1910-1983)

1910 yılında Çanakkale'de doğdu. orta öğretimini Edirne Öğretmen Okulu'nda tamamladı. iki yıl ilkokul öğretmenliği yaptıktan sonsa Gazi Eğitim Enstitüsü'ne girdi ve Tarih-Coğrafya Bölümünden mezun oldu. Nazilli ve İzmir Karataş Ortaokullarında öğretmenlik yapıktan sonra 1961 yılında emekliye ayrıldı. Bir süre siyasetle uğraştıktan sonra 1966'da İstanbul'a yerleşti ve zamanını yazmaya ayırdı. 21 Ocak 1983’te İstanbul'da öldü.

Toplumcu, gerçekçi öykü ve roman yazarı Kemal Bilbaşar İlk öykülerini İzmir'de Cahit Tanyol ve İlhan İleri ile birlikte çıkardıkları Aramak dergisinde yayımladı (1939).  Bu dönemde Halkevlerinin açtığı öykü yarışmasında ilk ödülünü kazanan yazar, 1945-1952 yılları hariç, sürekli öykü yayımladı, radyo oyunları yazdı, pek çok gazete ve dergide öykü, roman ve makaleleri çıktı. Tiyatro, senaryo ve ders kitapları da yazan Bilbaşar, 1961 den sonra daha çok roman türüne ağırlık verdi.Yapıtlarından Cemo ve Yonca Kız, T.C. Milli Eğitim Bakanlığının okunmasını tavsiye ettiği "100 Temel Eser" içinde yer aldı.

Sanat ve yazın anlayışını kendisi, "Yapıtlarımı genellikle küçük kasaba ve köylerde yaşayan, çok çalışan, az mutlu olan insanların hayatını yansıtmak, onların belli bir bilince varmaları amacıyla kaleme aldım.  Fikirde toplumcu, sanatta gerçekçi, görüşe bağlı kaldım.  Memleketimiz insanlarının dertlerini, toplum gerçeklerini ancak bu edebiyat tekniğiyle gün ışığına çıkarmak, onlara çözüm yolunu göstermek mümkün olacağına inandım.  Yapıtlarımda halk masal ve öykü deyişlerine de yer veriyordum.  Bununla yapıtlarımı halkıma daha rahat okutacağım, sanatımda geleneksel bağlantıyı sağlıyacağım kanısındaydım.” şeklinde özetlemektedir.


Yapıtları

Öykü:

Anadolu'dan Hikayeler (1939)
Cevizli Bahçe (1941)
Pazarlık (1944)
Pembe Kurt (1953)
Köyden Kentten Üç Buutlu Hikayeler (1956)
Irgatların Öfkesi (1971)
Kurbağa Çiftliği (1976)


Roman:

Denizin Çağırışı (1943)
Ay Tutulduğu Gece (1961)
Cemo (1966)
Memo (1969)
Yeşil Gölge (1970)
Yonca Kız (1971)
Başka Olur Ağaların Düğünü (1972)
Kurbağa Çiftliği (1976)
Kölelik Dönemeci (1977 )
Bedoş (1980)
Zühre Ninem (1981)


Ödülleri:

Ankara Halkevi Öykü Yarışması/ Budakoğlu öyküsüyle
Türk Dil Kurumu Roman Ödülü / Cemo adlı romanıyla
May Roman Ödülü / Yeşil Gölge adlı romanıyla

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa