Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Orhan DURU

Orhan DURU Öyküleri İçin Tıklayın


Orhan DURU (1933- 2009    )

18 Aralık 1933'te İstanbul'da doğdu. Orta öğrenimini Afyon'da tamamladı. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi'ni bitirdi. Bir süre Urfa ve Ankara'da Veterinerlik yaptı daha sonra Veteriner Fakültesi'nde asistanlığa başladı. 1960'da askeri yönetim tarafından 147'ler arasında gösterildi ve asistanlık görevinden uzaklaştırıldı. Gazeteciliğe başladı. Ankara’da Ulus'ta başladığı gazeteciliği; Cumhuriyet, Milliyet, Güneş ve Hürriyet'te gazetelerinde sürdürdü. İnterstar TV'de haber müdürlüğü yaptı. Bu görevinden ayrıldıktan sonra serbest olarak yazmaya devam etti. 25 Ocak 2009'da İstanbul'da öldü.

Yazın yaşamına şiirle başladı sonradan öyküye yöneldi. Kuşağı içinde farklı bir çizgisi olan Orhan Duru'nun ilk öyküsü Küçük Dergi'de yayımlandı. Demir Özlü ve Ferit Edgü ile birlikte Vedat Günyol'un çıkardığı ‘Yeni Ufuklar’ dergisinde yayımladığı öyküleri ile tanındı. Öykülerine daha çok; Mavi, Evrim, Yeni Ufuklar, Pazar Postası, Seçilmiş Hikayeler, Yelken,  Dost adlı dergilerde rastlandı. İlk öykülerinden başlayarak kurgu, anlatım, dil açısından deneysel bir arayış içinde oldu. Fantastik gerçeklik, toplumsal yaşama bakış, bireyin yaşamla alışverişindeki  trajik durumu, Duru'nun öykülerinin başat öğesidir.Yergi ve güldürü unsurlarını da kullanarak toplumsal gözlemlerini yansıttı. Ağır İşçiler adlı öyküsüyle 1970 TRT Sanat Ödülleri Yarışması'nda başarı ödülü kazandı.  Öykü ve deneme yazarlığının yanı sıra çeviri ve tiyatro uyarlamaları da yaptı. 

Yapıtları:

Öykü:
Bırakılmış Biri (1959)
Denge Uzmanı (1962)
Ağır İşçiler (1974)
Yoksullar Geliyor (1982)
Şişe (1989)
Bir Büyülü Ortamda (1991)
Sarmal (Toplu Öyküler, YKY 19??)

Deneme:
Kıyı Kıyı Kent Kent (1977; genişletilerek Mavi Gezi adıyla 1986 ve 1987'de yeniden basıldı)
Hormonlu Kafalar (1992)
İstanbulin (1995)

Anı:
Pera'daki Hayalet (1996; Sezer Duru'yla birlikte)

Çeviri:
Sierra Madre'nin Hazineleri (B. Traven'den)
Gizli Tarih (Prokopius'tan)
Çağdaş Fizik'te Doğa (Werner Heisenberg'den, V. Günyol'la birlikte)
Amerika (Ginsberg ve Ferlinghetti'den şiirler, F. Edgü'yle birlikte)

Tiyatro : (Uyarlama):
Durdurun Dünyayı İnecek Var (1968; Antony Newley ve Leslie Bricuss'tan)
Sınırdaki Ev (1970; Slawomir Mrozek'ten)
Üzbik Baba (1990 Alfred Jarry'nin Kral Übü'sünden).

Derleme:
Kısas-ı Enbiya (1979).

Ödülleri
1970 TRT Sanat Ödülleri Yarışması'nda başarı ödülü


 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa