Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Oğuz ATAY

Oğuz ATAY Öyküleri İçin Tıklayın



 
Oğuz ATAY (1934-1977)

12 Ekim 1934 tarihinde Kastamonu'nun İnebolu ilçesinde doğdu. 5 Yaşında iken ailesi Ankara'ya yerleşti. Ankara Maarif Koleji'nden ve İTÜ İnşaat Fakültesi'nden mezun oldu. Üç yıl sonra İstanbul Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi İnşaat Bölümü'nde öğretim üyesi oldu. 1975'te doçent olan Atay, Topografya adlı de mesleki kitabı yazdı. Beyninde çıkan bir tümör nedeniyle bir süre Londra'da tedavi gördü. Hastalıktan kurtulamadı ve  13 Aralık 1977'de, İstanbul'da öldü.

Akademisyenliği döneminde değişik gazete ve dergilerde makale ve söyleşileri yayınlandı.  Tutunamayanlar adlı romanını 1970 yılında yazdı. TRT Roman Ödülü'nü de kazanan bu roamını ancak 1972 de yayımlayabildi. Roman, farklı kurgu ve yapısıyla tartışma konusu oldu. İlk romanının yayımlanmasından bir yıl sonra 'Tehlikeli Oyunlar adlı ikinci romanını yayımladı.

Öykülerini 'Korkuyu Beklerken' adlı kitapya toplayan Atay, 1911-1967 yılları arasında yaşamış Prof. Mustafa İnan'ın hayatı konu edilen 'Bir Bilim Adamının Romanı'adlı romanını ve , 'Oyunlarla Yaşayanlar' adlı oyunu yazdı. Ölümü üzerine büyük projesi "Türkiye'nin Ruhu"'adlı yapıtını tamamlayamadı. Yapıtları ölümünden sonra ilgi gördü ve birçok baskı yaptı. Yıldız Ecevit, Oğuz Atay biyografisini "Ben Buradayım..." adıyla 2005 yılında yayınlandı.

Yapıtları:

 
Öykü:
Korkuyu Beklerken (Öykü)
Roman:
Tutunamayanlar (Roman)
Tehlikeli Oyunlar (Roman)
Bir Bilim Adamının Romanı (Roman)

Diğer:

Oyunlarla Yaşayanlar (Oyun)
Günlük(Günlük)
Eylembilim, Roman (Tamamlanmamış)

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa