Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Mehmet RAUF

Mehmet RAUF Öyküleri İçin Tıklayın

 Mehmet RAUF (1875-1931)

12 Ağustos 1875’te İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul Balat’taki mahalle mektebiyle, Soğukçeşme Askeri Rüşdiyesi’nde öğrenim gördü. Bahriye mektebinden mezun oldu, deniz subayı olarak göreve başladı. staj için Girit’e, Kiel kanalının açılış töreni için Almanya’ya gönderildi. Trabya’da elçilik gemilerinin irtibat subaylığına atandı. 1908’de askerlikten ayrıldı ve sadece yazarlık yaptı. Bir süre ticaretle uğraştı. Yaşamının son yıllarını yoksulluk içinde geçirdi. 23 Aralık 1931’de yine İstanbul’da öldü.

Edebiyata ilgisi küçük yaşlarda başladı, İlk öyküsünü 16 yaşında yazdı. "Düşüş" isimli bu öykü Halit Ziya Uşaklıgil'in İzmir'de çıkardığı "Hizmet" gazetesinde yayınlandı. 1896'da Servet-i Fünûn'da yazıları yayımlandı. Fransız yazar Paul Bourget'yi okur ve ondan etkilendi. Romanlarında genelde İstanbul ve çevresinde yaşayan seçkin ailelerin arasında geçen aşk ilişkilerini konu aldı. Servet-i Fünun'da tefrika edilen "Eylül" adlı romanıyla ünlendi. 1946'da basılan bu roman, Türk edebiyatındaki ilk psikolojik romandır. Konusu karı-koca-aşık üçlü ilişkisi olan bu romanda, sade ve akıcı bir dille ruhsal çözümlemelere yer verdi. Bu başarıyı diğer yapıtlarında yineleyemedi. "Mehasin", 1923-1924 arasında "Süs" adlarında iki kadın dergisi çıkardı.

Yapıtları:

Roman:
Eylül
Ferda-ı Garam
Karanfil ve Yasemin
Genç Kız Kalbi
Böğürtlen
Son Yıldız
Halas
Ceriha
Kan Damlası

Öykü:
İhtizar
Son Emel
Aşk Kadını
Eski Aşk Geceleri
İlk Temas İlk Zevk
Define
Pençe

Oyun:
Ferdi ve Şürekası
Cidal
Sansar

Şiir
Siyah İnciler

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa