Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Fahri ERDİNÇ

Fahri ERDİNÇ Öyküleri İçin Tıklayın


Fahri ERDİNÇ (1917-1986)

01 ocak 1917'de Akhisar'da doğdu. Bir yaşında annesini kaybetti. Öğrencilik yıllarında tütüncülük ve tenekeci çıraklığı yaptı. 1936 yıında Balıkesir İlköğretmen Okulunu bitirdi. Bir süre Afyon'un Sandıklı ilçesinin Ürküt köyünde öğretmenlik yaptı. Ankara Konservatuvarı Tiyatro Bölumünde öğrenim gördü. Burada Sabahattin Ali'nin öğrencisi oldu ve onun yönlendirmesiyle yazmaya başladı. Öğrenimini yarıda bırakarak tekrar öğretmenliğe döndü. Askerlik sonrası mesleğini bırakarak taşeron kâtibi ve puvantör olarak çalıştı. 1946'da  Siyasi nedenlerle Bulgaristan'a sığındı ve uzun müddet orada kaldı. Ankara Radyosunun Tiyatro Bölumünde aktorluk yaptı, değişik oyunlarda oynandı.  1947'de devlet başkanına hakaret etme gerekçesiyle tutuklandı, yargılandı ve aklandı. Sabahattin Ali'nin Bulgaristan sınırında öldürülmesi sonrası 1949'da iki arkadaşıyla gizlice Bulgaristan'a geçti. Burada Türkçe popüler-politik yayımlar redaktörü olarak BKP Yayınevi'nde (1953-58) görev aldı. TKP üyeliğine alındı. Yazınsal çalışmasına yetecek ölçüde Bulgarca, pratik olarak da Almanca ve Rusça öğrendi. Çeşitli Avrupa ülkelerinde bulundu, 1965'te Bulgaristan vatandaşı, 1973'te Bulgaristan Yazarlar Birliği üyesi oldu. 11 Kasım 1986'da Sofya'da öldü.

Şiirle başladığı yazın yaşamını öykü ve romanla sürdürdü. İlk yapıtı Şen Olasın Halep Şehri (İstanbul-1945) adlı şiir kitabından sonra Ankara'da Seçilmis Hikâyeler ve bircok dergilerde yayımlanan ve toplumcu gerçekçilik ilkesine bağlı hikâyeleriyle tanındı. Seçilmiş Hikâyeler Dergisi öyküleri için özel sayı çıkardı.  Ürünleri Seçilmiş Hikayeler, Şadırvan, Büyük Doğu, Varlık dergilerinde yayımlandı. Yurt dışına çıkışından 1969'a kadar, yapıtları ülkemizde yayımlanmadı. 1970'li yıllarda Türkiye'deki dergilerin şiir ve öykülerine yer vermesiyle yeniden okur önüne çıktı. Kimi yapıtları yayımlandı.

Yapıtlarından bazıları:
Şen Olasın Halep Şehri (şiir, 1945)
İşte Böyle (şiir, 1956)
Akrepler (öykü, 1952)
Âsi (öykü, 1955)
Memleketimi Anlatıyorum (öykü, 1960)
Diriler Mezarlığı (öykü, 1964)
Canlı Barikat (öykü, 1973)
Alinin Biri (roman, 1958)
Acı Lokma (roman, 1961)
Kore Nire (roman, 1966)
Kardeş Evi (roman, 1979)
Göç (piyes, 1952)
Türkiye'de Çocuklar (inceleme, 1951)
Kalkın Nâzım'a Gidelim (anı, 1987)

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa