Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Oyhan Hasan BILDIRKİ

Oyhan Hasan BILDIRKİ Öyküleri İçin Tıklayın


 Oyhan Hasan BILDIRKİ (1947- ) 

1947'de Aydın'ın Söke ilçesi, Bağarası’nda doğdu. İlkokulu doğduğu yerde, ortaokul ve liseyi Aydın’da okudu. Bursa Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü ve AÜAÖF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu. Kastamonu ve Aydın illerinde öğretmenlik ve yöneticilik yaptı. Kuşadası Kaya Aldoğan Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliğinden emekli oldu. Evli ve iki çocuk babası.

Yazın dünyasına öykü ile giriş yaptı. Hisar Dergisi’nde yayımlanan eleştiri ve öyküleriyle tanındı. Öykü, şiir ve eleştirileri; Hisar, Fikir ve Sanatta Hareket, Şafak, Adımlar, Alkım, Bursa’da Zaman, Doğuş Edebiyat, Töre, Millî Eğitim ve Kültür, Millî Eğitim, Millî Kültür, Gülpınar, Dolunay, Çağrı, Yiğit Efem, İnanç, Tarla, Öncü Edebiyat, Türk Edebiyatı, Türk Dili, Antoloji, Balova, Sevgi Yolu, Tay, Alkış, Sarızeybek ve Beşparmak dergileri ile Aydın, Söke ve Kuşadası yerel gazetelerinde  yayımlandı. Öğrencilik yıllarında Alaaddin Korkmaz ile birlikte 'Bursa’da Zaman' dergisini çıkardı. Söke’de yayımlanan Beşparmak ve Sarızeybek dergilerinin hem kurucusu, hem de isim babasıdır.

Yapıtları:
Liseden Sesler (Şiirler, İzmir-1964)
Dönülmez Yol (Roman, Aydın-1964)
Koçaklar (Millî Hikâyeler, İstanbul-1975)
Üçüncü Günün Öğlesi (Hikâyeler, İzmir-1986)
Bir Başka Şafak (Hikâyeler, İstanbul-1988-1992-1994)
Gün Çarığı Sıkınca (Hikâyeler, İzmir-1990)
Atatürk Aramızda (Seçme Şiirler, İzmir-Mayıs 1991)
Bütün Fidanlar Sımsıcak (Şiirler, İstanbul-1994)
Ceylan Gözlüm (Şiirler, Aydın-Ekim 1997)
Dil Çerezleri (Araştırma, Aydın-Ocak 1999)
Bulutlar Pusuda (Şiirler, Söke-2006)
El Değmedik Sevdalara Uyanmak (Şiirler, Ankara-2007)
Çanakkale Destan Destan (Nehir Roman, Aydın-Ocak 2008)
Gökyüzü Yeniden Mavileşir (Şiirler, Ankara-Mart 2008)

Ödülleri:
1980 Töre Hikâye Yarışması -üçüncülük- Bir Bıçağın Keskin Ucu ile
1995 Ömer Seyfettin Hikâye Yarışması -seçiciler kurulu özel ödülü- Kar Üstünde Kan Damlası ile
1996 Aydın Gazeteciler Cemiyeti Hikâye dalı birincilik ödülü

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa