Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Öykü » Joseph Rudyard KİPLİNG



Joseph Rudyard KİPLİNG (1865-1936)

30 Kasım 1865 Hindistan'ın Bombay kentinde doğdu. Altı yaşında İngiltere’de yaşayan bir ailenin yanına gönderildi. Bu aile yanında çok zo günler geçirdi. Sonunda ailesi tarafından Devon'daki bir yatılı okula gönderdi. İlk öğreniminin ardından Hindistan'a döndü. Lahor'da gazeteciliğe başladı, azıları ile kendini kabul ettirdi. 1889'da İngiltere'ye dönüp Londra'ya yerleşti. Çocuklar için birçok kitap yazdı. Yarattığı tiplemeler ve öyküler sayesinde, insan yaşamının en derin öğelerini bir portre gibi betimlemeyi başardı. Cengel Kitabı' ilk kez 1894 yılında yayımlandı. Bir yıl sonra da öykünün devamı geldi. Bu kitaplar Maugli'nin tiplemesini ve maceralarını günümüze değin en güzel şekilde taşıyan örnekler olarak kabul edilir. İngiliz dilini ustalıkla kullanması, Hindistan'daki hayatı yazılarında konu alması, romantizmle, realizmi birleştirmeyi başarması ona 1907 yılındaki Nobel Edebiyat Ödülünü kazandırdı. İki kez şövalyelik ödülüne layık görüldüğü halde kabul etmedi. Yaşadığı devirde, doğunun eşsiz zenginliklerini tabiatın güzelliklerini ve hayvanlar alemini açık bir dille anlattı, okuyucuyu büyük ustalıkla yazılarına bağlamayı başarı. Şiir ve romanlarının yanında zamanın en usta hikayecisi olarak tanındı. Yaşamını yazı yazmakla geçirdi. 17 Ocak 1936'da Londra'da öldü.

Yapıtları:
Cengel Kitabı
Dilek Evi
Korkusuz Kaptanlar (Captains Courageous)
Kim, Küçük Çocuklar İçin Hikayeler, Hayatın Zorlukları (Life's Handicap)
Günlük İşler (The Day's Work)
Gezi Mektupları (Letters of Travel)
Orman Çocuğu
Öylesine Hikayeler
Sonlar ve Başlangıçlar (Limits and Renewals)
Sönen Işık

Ödülleri:
1907 Nobel Edebiyat Ödülü

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa