Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Öykü » Selma LAGERLÖF

 

 Selma LAGERLÖF (1858-1940)

20 Kasım 1858'de İsveç'te, På Värmland yakınlarında Marbacka'da doğdu. Geçirdiği hastalık nedeniyle bedensel özürlü kaldı. Okula gidemedi, evde özel öğretmenlerden ders aldı. 1882'de Stockholm'de öğretmen okuluna girdi. Ekonomik sıkıntı nedeniyle Marbacka çiftliği satıldı. 1885'te Landskrona'da öğretmenliğe başladı. 1895'te bir burs kazanınca,öğretmenliği bırakarak yurtdışı gezilerine katıldı ve kendini tamamen yazmaya verdi. 1909'da îsveç Krallık Akademisi'ne seçilen ilk kadın üye oldu. Aynı yıl Nobel Edebiyat Ödülü'nü alan ilk kadın yazar ve ilk İsveçli yazar olarak İsveç yazın tarihine geçti. 16 Mart 1940'da İsveç'te doğduğu Marbacka çiftliğinde öldü.

Efsane ve masallara dayanan yapıtlarıyla tanınan Lagerlöf çağdaş öykü yazarlarının en yeteneklilerinden biri sayılır. Öğretmenlik yaptığı dönemde yayınladığı İki ciltlik romanı Gösta Berling'le (Gösta Berling Destanı) uluslararası ün kazandı.Bu yapıtında doğup büyüdüğü Vaermland bölgesinin en parlak dönemini, bölgenin demir döküm atölyeleri ve küçük malikanelerle dolup taştığı yıllardaki yaşamı anlatıyordu. İtalya'ya yaptığı ziyaretten sonra Antikrists mirakler (Deccal'in Mucizeleri)'i adlı sosyalist içerikli romanını yayımladı. Bunu en iyi yapıtlarından biri sayılan En herrgårdssägen (Malikane öyküleri) ile Mısır ve Filistin'de geçirdiği kışın etkisiyle yazdığı, kendisine İsveç'in en önde gelen romancısı niteliğini sağlayan iki ciltlik Jerusalem (Kudüs) izledi. Diğer önemli yapıtları arasında, özlü ve güçlü bir anlatımı olan Herr Arnes Penningar (Bay Arnes'in Hazinesi; 1904) yer alır. Marbacka (1922), Ett Barns Memoarer (Bir Çocuğun Anıları; 1930) ve Dagbök för Selma Lagerlöf (Selma Lagerlöf'ün Günlüğü; 1932) adlı kitaplarında incelikli bir üslupla çocukluğunu anlatan Lagerlöf'un Türkiye'de Uçan Kaz adıyla, çizgi film dizisi olarak gösterilen "Nils Holgerssons Underbara Resa Genom Sverige" ve Uçan Kazlar adlı çocuk kitapları vardır.

Yapıtları:
Gösta Berlings Saga (1891)
Osynliga länkar (1894)
Antikrists mirakler (1897)
En herrgårdssägen (1899)
Jerusalem (1901-02)
Herr Arnes penningar (1904)
Kristuslegender (1904)
Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige (1906-07)
Liljecronas hem (1911)
Körkarlen (1912)
Kejsarn av Portugallien (1914)
Troll och Människor (1915)
Löwensköldska ringen (1925)
Carlotte Löwensköld (1927)
Anna Svärd (1928)
The Silver Mine
Zacharias Topelius

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa