Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » Gerhart Johann Robert HAUPTMANN




Gerhart Johann Robert HAUPTMANN (1862-1946)

15 Kasım 1862'de Silezya bölgesinin Obersalzbrunn köyünde doğdu. Doğalcılığın (natüralizm) önde gelen isimleri arasında kabul edilir. Edebiyata uzun bir öyküyle başlayıp sonradan oyun yazarlığına başladı. Yazdığı oyunlarla çağdaş Alman tiyatrosunu hazırlayan öncü yazarlardan kabuledilir. Die Weber (Dokumacılar) oyunu ile uluslararası üne kavuşmuştu. Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra romana yöneldi. 1912'de edebiyat dalında Nobel Ödülü'nü kazandı. 6 Haziran 1946'da Silezya bölgesindeAgneterdorf' ta öldü.

Yapıtları:
Promethidenlos, Bahnwärter Thiel, Vor Sonnenaufgang, Das Friedensfest, Einsame Menschen, Kollege Crampton, Die Weber, Der Biberpelz, Hanneles Himmelfahrt, Florian Geyer, Die versunkene Glocke, Fuhrmann Henschel, Schluck und Jau, Michael Kramer,  Der rote Hahn, Der arme Heinrich, Rose Bernd, Elga, Die Weber, Und Pippa tanzt!, Griselda, Der Narr in Christo Emanuel Quint,  Peter Brauer (Tragikomödie), Die Ratten, Atlantis, Gabriel Schillings Flucht, Festspiel in deutschen Reimen, Der Bogen des Odysseus, Der weisse Heiland, Winterballade, Der Ketzer von Soana, Anna, Festaktus zur Eröffnung des Deutschen Museums, Veland, Die Insel der großen Mutter oder Das Wunder von Île des Dames, Des großen Kampffliegers, Landfahrers, Gauklers und Magiers Till Eulenspiegel Abenteuer, Wanda, Dorothea Angermann, Die Spitzhacke, Vor Sonnenuntergang, Das Abenteuer meiner Jugend (Autobiographie), Die Tochter der Kathedrale, Ährenlese, Iphigenie in Delphi, Das Märchen, Magnus Garbe (erster Version: 1914), Iphigenie in Aulis, Neue Gedichte, Mignon (posthum), Agamemnons Tod/Elektra (posthum)

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa