Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » James Graham BALLARD


James Graham BALLARD (1930-  )

15 Kasım 1930'da Şanghay'da doğdu. İngiliz asıllıdır. Ailesi Pearl Harbour baskınından sonra diğer yabancılarla birlikte bir sivil tutsak kampına gönderildi. Savaşın bitimine kadar burada kaldı. Bu kampta yaşadıklarını Güneş İmparatorluğu (Empire of the Sun) adlı kurmaca kitabını yazdı. Bilim ve teknolojiye ilgisi tutsaklar kampı, savaşın meydana getirdiği yıkım ve felâket gibi dramatik deneyimin etkisi oldu. 1946'da İngiltere'ye yerleşti. Cambridge'de üniversitesinde psikiyatri öğrenimi gördü. İki yıllık üniversite yaşantısından sonra Kanada'ya giderek Kraliyet Hava Kuvvetleri'ne (RAF) katıldı. 1954'te Hava Kuvvetleri'ni bırakarak İngiltere'ye döndü ve bir yıl sonra evlendi. Prima Belladonna adlı ilk öyküsü Science Fantasy dergisinde yayımlandı. Çarpışma'da (Crash) adlı yapıtıyla adını duyurdu. Bu yapıtı sinemaya uyarlandı ve müstehcenlik uyarısıyla sansür tartışmalarına sebep oldu. Cannes Film Festivali'nde Jüri Özel Ödülü'nü kazandı.

Ballard bilimkurgunun teknoloji merkezli konulara bağlılığını teknoloji tapınmacılığı ve basmakalıpçılık diye eleştirip, uzay ve zaman yolculuklarını "iç uzaylardaki yolculuklar"la yer değiştirdi ve "asıl yabancı gezegen dünyamızdır" dedi. Ayrıca bilimkurgunun 20. yüzyılın esas edebî geleneği olduğunu ve bilimkurgunun görevinin reklamlar, imajlar gibi içinde yaşadığımız çeşitli kurgular arasından gerçekliği yakalamak olduğunu ve geleceğin bugünü anlamak için geçmişten daha iyi bir anahtar olduğunu söyledi.

Yapıtlarından bazıları:
Çarpışma, Ayrıntı Yayınları, 1997 (Crash, 1973 )
Beton Ada, Ayrıntı Yayınları, 2004 (Concrete Island, 1974)
Sınırsız Rüyalar Diyarı, Ayrıntı Yayınları, 1995 (The Unlimited Dream Company, 1979)
Güneş İmparatorluğu, Ayrıntı Yayınları, 1990 (The Empire of the Sun, 1984)
Cennete Bir Koşu, Ayrıntı Yayınları, 2000 (Rushing to Paradise, 1994)
Kokain Geceleri, Ayrıntı Yayınları, 2001 (Cocaine Nights, 1996)
Milenyum İnsanları, Ayrıntı Yayınları, 2005 (Millenium People, 2003)
Süper Kent, Ayrıntı Yayınları, 2004 (Super-Cannes, 2000)

Öykü:
Yakın Geleceğin Mitosları, Ayrıntı Yayınları, 1993 (Myths of Near Future, 1982)

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa