Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Öykü » Tadeusz BOROWSKİ



 Tadeusz BOROWSKİ (1922-1951)

12 Kasım 1922'de, o dönemde SSCB'ye bağlı Ukrayna'nın Zhytomir kentinde, Polonyalılar komününde doğdu. 1932'de erkek kardeşi ile Polanyaya döndü ve  Varşova yerleşti. 1940'ta Polonya'nın Naziler tarafından işgal edilmesi üzerine çalışmalarını gizli yürüten bir liseyi bitirdi. Aynı yıl yeraltından faaliyet gösteren Varşova Üniversitesi'nde Leh Dili ve Edebiyatı eğitimine başladı. Öyküleri ve şiirleri el altından dağıtılan gazetelerde ve aylık yayınlanan Droga dergisinde yayınlandı. 1943'te Naziler tarafından tutuklandı, önce Auschwitz, sonra Natzweiler-Struthof ve oradan da Dachau Nazi toplama kampına gönderildi. 1945'te Polonya'nın Kızılordu tarafından kurtarılması üzerine Almanya Münih'e gitti. Münih'te bir şiir kitabı yayınlayıp 1946'da ülkesine geri döndü. Kısa Öyküleri "This Way for the Gas, Ladies and Gentlemen ve Ladies and Gentlemen, to the Gas Chamber" adıyla basıldı. 1950 yılında Ulusal Edebiyat Ödülü'nü aldı. 1951'de gaz sobasından gaz soluyarak intihar etti.

Yapıtları:
Ladies and Gentlemen (Prosze Panstwa do gazu)
We Were in Auschwitz (Bylismy w Oswiecimiu)

 

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa