Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » William MORRİS


 William MORRİS (1834-1896)

24 Mart 1834 Londra yakınlarında Walthamstow'da doğdu. Marlborough ve Exeter kolejlerini bitirdi. Oxford'ta öğrenim gördü. şair, sanat yazarı, ressam, desinatör ve tasarımcı olarak ünlendi. Duvar kağıdı ve baskılı kumaş  halılar, vitray ve seramik çalışmalarıyla Arts and Crafts akımının kurucusudur. Oxford'da tanıştığı Dante Gabriel Rosetti, Edward Burne-Jones, Ford Madox Brown ve Philip Webb ile 1861 yılında kurdukları atölyede dekoratif sanat alanında büyük gelişmeler kaydettiler. Londra Hammersmith'de Kelmscott Basımevi'ni kurdu. Burada yaptığı çalışmalarla baskı ve kitap tasarımına büyük katkılarda bulundu. Morris’in kullandığı özel harf karakterleri ve desenler, sonraki nesillere bu alanda esin kaynağı oldu. Seçkin şiirlerini topladığı "The Earthly Paradise" (Dünya Cenneti) kitabı ile bu alanda da ün kazandı.  İlk İngiliz sosyalistlerden olan Morris ve kızı Mary, Eleanor Marx ve Engels ile yaptıkları çalışmalarla sosyalist harekete öncülük etti. 3 Kasım 1896'da Kelmscott'ta öldü.


Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa