Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » Gunter GRASS

 

 Gunter GRASS (1927- )

16 Ekim 1927'de Polonya'nın Gdansk kentinde doğdu. Çocukluğu ve ilk gençliği Gdansk’da geçti. Genç yaşta asker oldu. İkinci Dünya Savaşı'nda ABD askerlerine tutsak düştü. Savaş sonrasında maden işçiliği, taş oymacılığı ve caz orkestrasında müzisyenlik yaptı. Düsseldorf ve Berlin Güzel Sanatlar Akademilerinin heykel bölümünde okudu. Bir süre İtalya’da da yaşadı. 1956-60 yıllarında Paris’te yaşadı, bu dönemde şiir ve oyun yazmaya başladı. İlk kez 1955'te Stuttgart Radyosu'nun tarafından düzenlenen şiir yarışmasında kazandığı ödülle adını duyurdu. Teneke Trampet (Die Blechtrommel,1959) adlı romanıyla romancı olarak da ünlenmeye başladı. Sanat ve edebiyat çalışmalarını Çok yönlü sürdürdü, roman çalışmalarının yanı sıra şiirler yazdı, resim ve heykel konusunda da çalışmalarını sürdürdü. Siyasetle ilgilendi ve sosyal demokratların saflarında politikaya aktif olarak katıldı. Barış ve insan hakları mücadelesinde de entelektüel tavrın simgesi oldu. Berlin duvarının yapılmasından Almanya’nın birleşmesine kadar geçen süreci ‘Uzak Tarla’ isimli romanında işledi. Yüzyılın bir muhasebesi niteliğindeki ‘Yüzyılım’ isimli anlatı kitabını yayımladı. 1999'da Nobel Edebiyat Ödülü’nü aldı.

Yapıtları:
Dişi Fare
Tenek Trampet
Kedi ve Fare
Köpek Yılları
Lokal Anestezi
Pisi Balığı
Kafadan Doğumlar
Soğanı Soyarken
Uzak Tarla
Yüzyılım
Kanser Yolunda

Ödülleri:
1999 Nobel Edebiyat Ödülü

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa