Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » John dos PASSOS



 John dos PASSOS (1896-1970)

14 ocak 1896’da doğdu. İyi bir eğitim aldı. üniversite öğreniminden önce bir çok ülkeyi gezip inceleme imkanı buldu. Harvard Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra 1917 yılında asker olarak savaşa katıldı. Savaş anılarını "Bir Erkeğin Yetişmesi. (1917)" ve "Üç Asker" adlı kitaplarında anlattı. Amerikan toplumunun sosyal durumunu incelerken Marksizm'e yöneldi. "Manhattan Transfer" adlı romanında "Kamera Gözü" denilen tekniği geliştirdi. Bu yöntemle şehir hayatını kuş bakışı betimledi. Biyografi, tarihe ilişkin yapıtlar öykü, deneme, şiir ve otuz ciltlik roman türünde eserler verdi. Romanlarında Amerikan toplumunu gözlemleyerek toplumsal adaletsizliğin ve kötülüklerin üzerinde durdu. "Amerikan Üçlemesi" denilen üçü bir arada yayınlanan "The 42nd Parallel (1930)", "Nineteen Nineteen (1932)" ve "The Big Money (1936)" romanları en önemli eserleri arasında gösterilmektedir. Yazar 28 Eylül 1970'te A.B.D.’nde öldü.

Yapıtlarından bazıları:
Three Soldiers (Üç Asker, 1921)
A Pushcart at the Curb (1922)
Rosinante to the Road Again (1922)
Streets of Night(Gece Sokakları, 1923)
Orient Express(Doğu Ekspresi, 1927)
U.S.A.trilogy (Amerikan Üçlemesİ, 1938). (Üç roman birlikte)
The 42nd Parallel (42. Paralel, 1930)
Nineteen Nineteen (Bindokuzyüzondokuz, 1932)
The Big Money (Büyük Para, 1936)
District of Columbia (1952). (Üç roman birlikte)
Adventures of a Young Man (Genç Adamın Serüvenleri) (1939)
Number One (Bir Numara, 1943)
The Grand Design (Şahane Tasarım, 1949)
Chosen Country (Seçtiğimiz Ülke, 1951)
The Head and Heart of Thomas Jefferson (Thomas Jefferson'un Kalbinden ve Kafasından Geçenler, 1954)
The Great Days (Harika Günler, 1958)
Mr. Wilson's War (Mr. Wilson'un Savaşı, 1962)
The Portugal Story (Portekiz Hikayesi, 1969)

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa