Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » William Cuthbert FAULKNER



 William Cuthbert FAULKNER (1897-1962)

25 Eylül 1897'de ABD'nin Mississippi eyaletinde  doğdu. ı. Dünya Savaşı'na gönüllü yazıldı, ancak boyu kısa bulunduğu için orduya alınmadı.Bunun üzerine Kraliyet Hava Kuvvetleri'ne katıldı. Savaş sonrası Babasının isteği üzerine Mississippi'deki Oxford Üniversitesi'nde Avrupa Dilleri bölümüne kaydını yaptırdı. Bir yıl sonra öğreninimi yarıda bırakarak oyun yazarlığına başladı. İlk oyunu Kuklalar'ı tamamladı. New York'ta açtığı kitapçı dükkanını kapatarak Mississippi'ye döndü. 1924'te Mermer Faun adlı şiir kitabı yayımlandı. Sherwood Anderson'ın "çırağı" olmuş ve onun yönlendirmeleriyle yönlendirmesiyle 1926'da bir savaş pilotunun öyküsünü alan ilk romanı, Askerin Ödülü'nü yazdı. Ancak adını Sartoris adlı yapıtıyla duyurdu. Bu romanda, sonraki yapıtlarında olduğu gibi okuru şaşırtan anlatım perspektiflerinden yararlandı, bilinç akımı tekniğini kullandı. Düşsel ve duygusal anlatımlarına sonraki romanlarında yer verdi. Paraya sıkıştığı bir dönemde, sırf satış yapması için, iktidar, zorbalık ve rüşvetin kol gezdiği adaletsiz bir dünyada cinayetleri, tecavüz ve sapıklıkları anlattığı Kutsal Sığınak ve devamı olarak Bir Rahibeye Ağıt'ı yazdı. Maddi sıkıntıları yüzünden ara ara Hollywood'da senaryo yazarlığı yaptı. Amerikan Modernist yazarların babası sayılan Faulkner, Amerikan romanına yaptığı katkılar nedeniyle 1949’da Nobel Ödülü’nü, 1955’te A Fable’la (Bir Masal) ve 1962’de The Reivers’la iki kez Pulitzer Ödülü’nü kazandı. Yapıtlarında genel olarak Güney kültürünün çöküşü ve bozuluşunu, ve aile sevgisi ve gururunun yok oluşunu ele aldı. Atla gezinti sırasında kaza geçirdi ve üç hafta yatmak zorunda kaldı.  6 Temmuz 1962'de Oxford'da kalp krizinden öldü.

Yapıtları:

Roman:
Askerin Ödülü (Soldiers Pay, 1926)
Sartoris (1929)
Döşeğimde Ölürken (As I Lay Dying, 1930)
Kutsal Sığınak (Sanctuary, 1931)
Ağustos Işığı (Light in Auguste, 1932)
Yaban Palmiyeleri (The Wild Palms, 1939)
Bir Rahibeye Ağıt (Requiem for a Nun, 1951)
Tozun İçine Giren (Intruder in the Dust, 1948)
Köy (The Hamlet, 1940), Kasaba (The Town, 1957)
Malikhane (The Mansion, 1959), Yağmacılar (The Reivers)

Öykü:
Go Down Moses (1942)

Oyun:
Kuklalar (The Marionettes, 1920)

Şiir:
Mermer Faun (The Marble Faun, 1924)

Ödülleri:
1949 Nobel Edebiyat Ödülü
1955 Pulitzer Ödülü / A Fable’la (Bir Masal) ile
1962 Pulitzer Ödülü / The Reivers ile

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa