Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » Erich Maria REMARQUE

 

 Erich Maria REMARQUE (1898-1970)

22 Haziran 1898'de Almanya'nın Osnabrück kentinde doğdu. Asıl adı Erich Paul Kramer'dir. Sonraları annesinin adı  Maria'yı ve Kramer'in tersten okunuşu olan Remark'ı soyad olarak kullandı. Fransiz kökenlidir. Bir süre Münster Üniversitesi'nde öğrenim gördü. 18 yaşında I. Dünya Savaşı'na katılmak zorunda kaldı. Savaşda bir kaç kez yara aldı. Savaş sonrası yeniden okula döndü ve öğrenimini tamamladı. Öğretmenlik, taşçılık ve Berlin'de bir tekerlek firması için test sürücülüğü yaptı. İlk romanı Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok 1929 yılında yayınlandı. Savaşın kötülüğünü 19 yaşındaki bir askerin gözünden anlattığı bu yapıtıyla ünlendi. Savaş karşıtı yazar olarak tanındı. Nazilerin iktidara gelmesi üzerine Almanya’yı terk ederek 1931'de İsviçre'ye yerleşti. 1933'te, Naziler tarafından yapıtları yakıldı. 1938'de Alman vatandaşlığından çıkarıldı. II. Dünya Savaşı öncesi Amerika Birleşik Devletleri'ne göç etti. Yapıtlarının çoğu filme alınan yazar 25 Eylül 1970'te İsviçre'nin Locarno kentinde, Sant Agnese kliniğinde anevrizmadan öldü.

Yapıtları:
Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok, (1929)
Dönüş Yolu, (1931)
Hayat Kıvılcımı, (1952)
Yaşamak Zamanı, Ölmek Zamanı, (1954)
Ölesiye Yaşamak, (1956)
İnsanları Seveceksin
Aşk ve Ölüm
Anababa Günleri
Kara Anıt
Tanrı’nın Gözdesi Yok
Lizbon’da Gece

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa