Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » Frédéric BEİGBEDER


 

 Frédéric BEİGBEDER (1965-  )

21 Eylül 1965’te Born’da doğdu. Annesi çevirmen, babası yetenek avcısıydı. Institut d'Etudes Politiques de Paris’te Siyasal bilimler öğrenimi gördü. On yıl dünyanın en ünlü ajanslarında reklam yazarı olarak çalıştı. Aynı dönemde "Mémoires d’un jeune homme dérangé" (1990), "Vacances dans le coma" (1994), "L’amour dure trois ans" (1997) adlı üç roman ve "Nouvelles sous ecstasy" (1999) adlı bir öykü kitabı yayımladı. Yazarı üne kavuşturan Fransa’da ve dünyada büyük yankı yaratan ve satış rekorları kıran "99 FF" (2000) adlı romanı oldu. Yazar, tüketim toplumunu, özel olarak da reklam dünyasını acı bir tebessümle mahkûm ettiği bu kitabının yayımlanmasının ardından çalıştığı reklam ajansındaki işinden kovuldu. Tüm zamanını edebiyata verdi. Şu anda Paris’te yaşamakta, "Elle" ve "Paris Match" dergileri ile France İnter’de yayımlanan bir kültür programı olan "Masque it la plume"de yazar ve eleştirmen olarak çalışmaktadır. Beigbeder’nin, edebiyatı popülerleştirme, kitleleri tekrar edebiyata kazandırma perspektifi içinde XX. yüzyıl edebiyatının başyapıtlarını mizahî ve antikonformist bir yaklaşımla ele aldığı "Dernier inventaire avant liquidation" (2001) adlı çalışması da yakında dilimize kazandırılacak.

Dilimize kazandırılan yapıtları:
Pardon Nasıl Yardımcı Olabilirim?
Romantik Egoist
Kuzey Kulesi 107. Kat
Ecstasy Öyküleri
Aşkın Ömrü Evde Uzar
Aşkın Ömrü Üç Yıldır
9.90

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa