Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » PUBLİUS VERGİLİUS MARO


Publius Vergilius MARO (M.Ö. 70 - M.Ö. 19)

15 Ekim, M.Ö. 70 ‘te Kuzey İtalya'da, Mantua yöresinin Andes kasabasında doğdu. Yoksul bie ailenin çocuğudur. İlk öğretimini Cremona'da tamamladı, onbeş yaşında Milano'ya. oradan da Roma'ya gitti. Hukuk öğreniminin yanı sıra Hellenistiğin; Epicurusçuluk, Orpheusçuluk , Stoacılık gibi akımları ve Cato, Lucretius, Varrius, Varro gibi Romalı şairleri tanıma olanağı buldu. Augustus'un yardımıyla Sibylla kitaplarını okuduğu sanılıyor. Homeros'u ve Apollonius Rhodius'u oldukça iyi öğrenir. Öğrenimini tamamladığında sıkılgan mizacı yüzünden hukukta ve devlet işlerinde kendini gösteremedi. Tek bir davaya bakıp kaybedince oldukça çabuk vazgeçti. Dante'nin İlahi Komedya'sındaki ana karakterlerden biri olan, yapıtta Dante'yi cehennemde gezdiren Vergilius M.Ö. 19'da Aeneis destanının geçtiği İlion şehrini görmek için yola çıktı, ancak hastalanıp geri dönerken, 21 Eylül M.Ö. 19’ da Brundisium'da öldü. En önemli yapıtı olan Aeneis, Roma İmparatorluğu'nun destanı olarak kabul edilir.

Yapıtları:
Georgicalar, Bucolicalar
Aeneis destanı

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa