Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » Georges Joseph Christian SIMENON




Georges Joseph Christian SIMENON (1903-1989)

13 Şubat 1903'te Belçika'nın Liège kentinde doğdu. Gençliğinde bir yerel gazetede polis muhabirliği yaptı. İlk romanı Au Pont des Arches'ı "G. Sim" takma adıyla 1921'de yayımladı. Bir yıl sonra Paris'e yerleşti. 1923'te ressam Régine Renchon ile evlendi. Değişik takma adlar kullanarak daha çok hafif, duygusal kitaplarla macera romanları yazdı. Jules Maigret'i karakterini yarattı ve bu kahramanı sayesinde büyük ün kazandı. 2. Dünya Savaşı'nda Le Testament Donadieu, Le Voyageur de la Toussaint ile Le Cercle des Mahé'yi yazdı. Yaşanan kağıt sıkıntısı nedeniyle kitap satışları epeyce azalan yazar ve ailesi 1945'te Fransa'yı terkederek ABD'ye, New York'a yerleşti. Denyse Ouimet ile tanıştı ve aralarında yıllarca sürecek fırtınalı bir ilişki başladı. Eşinde ayrılarak Ouimet'le evlendi. Simenon 1952'de Belçika'ya gitti ve Académie Royale de Belgique'nin bir üyesi oldu. 1955'te ailesiyle önce Fransa'ya sonra İsviçre'ye yerleşti. Ruhsal bunalım geçiren Denyse Ouimet'ten ayrıldı. Annesi gibi ruhsal sorunlar yaşayan kızı Marie-Jo 25 yaşında intihar etti. Yaşadığı sorunlar ve kızının intiharı Simenon'u oldukça sarstı. 4 Eylül 1989'da Lozan'da öldü.
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa