Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » İvan Sergeyeviç TURGENYEV



İvan Sergeyeviç TURGENYEV (1918-1883)

28 Ekim 1818'de Orel kentinde doğdu. Çocukluğu bir çiftlikte geçti. Ailesiyle 1827'de Moskova'ya göç etti. Özel okullarda eğitim gördü, özel dersler aldı. Küçük yaşta Almanca, İngilizce ve Fransızca'yı anadili gibi konuşmaya başladı. Petersburg Üniversitesi'nde felsefe öğrenimi gördü. Mezun olunca Almanya'ya gitti, Berlin Üniversitesi'nde 4 yıl süreyle tarih, klasik filoloji dallarında eğitim gördü, Yunanca ve Latince öğrendi. Ülkesine döndü ve Petersburg Üniversitesi profesörlük sınavını kazandı. Rus eleştirmen Belinski ile tanıştı. Toprak köleliğine karşı düşünceleri olgunlaştı. Kendisini üne kavuşturan ilk yapıtı "Bir Avcının Notları" adını taşıyan 25 öykü içeren diziyi yazdı. 1852'de Gogol'ün ölümü üzerine yazdığı yazı  Moskova dergilerinde çıkınca, tutuklandı ve bir ay hapiste yattı. Bir yıl polis gözetiminde yaşadı. 1855'ten sonra büyük romanlarını yayımladı. Gittikçe daha güçlü bir yazar haline geldi. Rudin (1856), Seçkin Evi (1859), Arefe (1860) ve kabaca Rusya'da yayılmaya başlayan devrimci görüşler hakkındaki Babalar ve Oğullar (1862) bu dönemde yazdığı romanlardır. 3 Eylül 1883'te Fransa'da Paris yakınlarındaki Bougival kasabasında öldü, cenaze töreni Petersburg'ta yapıldı.

Edebiyat dünyasına damgasını vuran ve Nihilizm'in temel taşı varsayılan romanı Babalar ve Oğullar'ın konusu 1859'da geçer. Epilogu ise toprak köleliğinin kaldırılmasından (1861) sonraki dönemi anlatır. Bu dönemde Rus yaşayışının en önemli sorunu olan; serflik ilişkilerinin insana aykırılığını, feodal-aristokrat Rusya'nın yıkılışını, yeni burjuva-demokratik güçlerin yükselişini gerçekçi biçimde yansıtır. Babalar ve Oğullar'da reformist akımla, radikal akımın çatışmasından oluşan nihilizmi vurgular. Bu roman için Dostoyevski gibi bir aydın edebiyatçının bile; romanın kahramanı nihilist Bazarov için "uydurma bir kişi" demesi bile romanlarının farklılığını kanıtlar.

Yapıtları:

Öykü:
Bir Avcının Notları(1852)
Tuğbay(1867)
Bozkırda Bir Kral Lear (1870)

Roman:
Rudin(1855)
Asilzade Yuvası(1855)
Arefe(1858)
Babalar ve Oğullar(1862) -İlk nihilist roman olarak bilinir-
Ham Toprak(1876)
Duman(1870)
İlk Aşk (roman)

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa