Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » Ray BRADBURY



Ray BRADBURY (1920- )

22 Ağustos 1920'de ABD'de, Waukegan Illinois'de doğdu. 1934'te ailesiyle Los Angelas'a taşındı. İlk öyküsü 1938'de Imagination dergisinde yayınlandı. 1947'de Marguerite McClure'la evlendi. Bu evlilikten dört kızı oldu. Halen Los Angeles'ta yaşıyor. Dünya'nın en büyük bilim kurgu ve fantezi yazarlarından biri sayılmaktadır. Yirmi yaşındayken Weird Tales'de yayınlanan ilk öyküsünden bu yana, 500'e yakın öykü, roman, oyun ve şiir kaleme aldı. 1950'de basılan ilk önemli romanı Mars Yıllıkları'nı yazdı. John Houston'ın 1956 yapımı Moby Dick'inin televizyon senaryosunu yazdı. Sonraları, Alfred Hitchcock Şov ve Rod Sterling'in Alacakaranlık kuşağı için senaryolar yazdı. Apollo astronot grubundan biri Ay'a indiğinde, Bradbury'nin romanı Dandelion Wine onuruna, bir kratere Dandelion Crater adını verdiler.Bradbury'den, Tokyo yakınlarında bir 21. yüzyıl kentinin tasarımı konusunda yardımcı olması istendi. En ünlü yapıtları 1953'te yazdığı Fahrenheit 451 ve 1950'de yazdığı kısa hikayeler kitabı ve bir roman olan The Martian Chronicles'tir.

Ödülleri:
Amerikan Kısa Hikaye ödülünü
O’Henry Memorial Memorial Ödülü
Benjamin Franklin Ödülü
Uzay-Havacılık Yazarları Birliği En İyi Uzay Makalesi Ödülü
Dünya Fantazi Edebiyatı Yaşam Boyu Onur Ödülü
Amerikan Bilimkurgu Yazarları Büyük Usta Ödülü

 

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa