Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » Amélie NOTHOMB



Amélie NOTHOMB  (1967 - )

13 Ağustos 1967’de Japonya’nın kobe şehrinde doğdu. Babası Belçikalı diplomat ve yazardı. Nothomb beş yaşına kadar Japonyo’da kaldıktan sonra babasının işi gereği Çin, New York, Bangladeş, Birmanya, Lotos’ta bulundu. On yedi yaşında Belçika’ya döndüler. Üniversiteyi Brüksel’de okudu. Roman dilleri üzerine eğitim gördü. Nothomb, 17 yaşından beri yazdığını, hastalık derecesinde yazma tutkusu olduğunun söylüyor ve hemen her yıl bir roman yazıyor. Nothomb, Katilin Temizliği'ni Körfez Savaşı sırasında, 14 Ocak-11 Mart 1991 tarihleri arasında toplam 120 saatte yazmış. 1992'de Fransa'da yayımlanan bu ilk kitabıyla çok olumlu eleştiriler alan ve sıradışı bir yetenek, son yılların en şaşırtıcı keşiflerinden biri olarak tanımlanan genç yazar, birçok edebiyat jürisinin (Femina, Médicis, vs.) dikkatini çekti ve kendisine 1993'te Genç Edebi Yetenek Ödülü, René-Fallet Ödülü, Alain-Fournier Ödülü verildi. Amélie Nothomb, “Kıran Kırana” yla Fransa da asıl patlamayı gerçekleştirdi ve  bu eseriyle Fransız Akademisi Roman Büyük Ödülü’nü kazandı.

Yapıtlarından bazıları:
Katilin temizliği
Merkür-1999
Kıran Kırana-2002
Kara sohbet-2004
Dişi Şeytan / Aralık 2005
Özel İsimler Sözlüğü / Ocak 2005 
Kameraya Gülümse / Ekim 2006
Açlığın Biyografisi / Haziran 2007
Ne Âdem Ne Havva / Şubat 2008

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa