Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » TED HUGHES



Ted HUGHES (1930-1998)

17 Ağustos 1930'da İngiltere'nin Yorkshire yöresinde Mytholmroyd'da doğdu. Orta öğrenimini burada tamamladı. Cambridge'de İngiliz Edebiyatı ve antropoloji öğrenimi gördü. 1956'da Cambridge'de tanıştığı Amerikalı şair Sylvia Plath ile evlendi. Karı koca bir süre Amerika'da kaldıktan sonra yeniden İngiltere'ye dönerek Cornwall'a yerleşti. Bu evlilikten 2 cocuk sahibi olan çift, evliliklerinin yürümemesi üzerine ayrıldı. Boşanma işlemi olmadan Slvya Plath'in intihar etti. Bu konu hakkında uzun süre sessiz kalan Hughes 1998 yılında yayınladığı "Doğumgünü Mektupları" kitabı ile Slyva Plath ile olan ilişkisini ilk defa şiirine yansıttı. 28 Ekim 1998'te Devon'da öldü.

Hugses eleştirmenler tarafından döneminin en iyi şairleri arasında sayıldı. Hayvanların vahşiliğini ve kurnazlığını yansıttığı şiirleriyle İngiliz şiirinde çığır açmıştır.Şiir kitapları ve incelemelerinin yanı sıra, bir dizi çok sevilen çocuk kitabı da bulunmaktadır. Çocukların yetişkinlerden daha açık fikirli olduğuna inanan Hughes, kitaplarının önemli bir bölümünü onlara seslenerek yazmıştır. Hughes'un en ünlü çocuk kitabı olan Demir Adam, 1999 yılında sinemaya uyarlanmış ve çeşitli ödüller kazanmıştır. 1984'ten ölümüne kadar İngiltere'nin Devlet Şairi (Poet Laureate) sayıldı.

Yapıtlarımdan bazıları:

Şiir:
The Hawk in the Rain (1957
Yağmurdaki Doğan)
Lupercal (1960
Nisan Şöleni)
Crow (1970 Karga)
Doğumgünü Mektupları (YKY, 1998)

Çocuk Kitapları:
Balina Nasıl Balina Oldu (YKY, 1993)
İlk Dünya Hikâyeleri (YKY, 1998)
Demir Adam, Demir Kadın (YKY, 2001)

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa