Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » WILLIAM BLAKE


William BLAKE (1757-1827)

28 Kasım 1757'de Londra'da, Golden Square'de doğdu. İnatçı yapısı nedeniyle ailesi onu okula göndermek yerine çizim derslerine yolladı. Resim ve gravür sanatı eğitimi gördü.  Yunan antik eserlerindeki çizimleri kopyalamayla resme başladı. Oymacı çırağı olarak oymacılığa başladı ve yirmibir yaşında profesyonel bir oymacı oldu. Şair, ressam, gravür sanatçısı olarak ünlendi. Şiirde imgelemin rolünü ön plana çıkarmasıyla ve Fransız Devrimi'ni, Amerikan Bağımsızlık Savaşı'nı destekleyen radikal görüşleriyle İngiliz Romantik Okulu'nun hazırlayıcılarındandır. Kurulu düzenin dayattığı dinsel dogmaları sorguladı, dinsel yazını ve ortaçağ sanatını dikkatle inceledi. Avrupa'da ve Amerika'daki toplumsal hareketlerle yakından ilgilendi, etkiledi, etkilendi. İnsan üzerindeki baskıyı gizleyen, yokmuş gibi gösteren her türlü gizliliğe ve kurumlaşmış dinlere karşı duyduğu nefret yüzünden Blake, uzlaşmacılığa kayan çağdaş gizemciliğin bu gelişimine de karşı çıktı. Bütün görüntü düzenini erdişi imgesinde toplayan Blake'e, devrim'in kökeninde libido'nun bulunduğunu, "yumuşak kaplan" olarak simgelediği bu enerjinin görevinin Arzu ile Mutsuzluk'u birbirinden koparmak olduğunu savundu.Bir kez sergi açan Blake daha sonra kendisini satılmayan yapıtlarına adadı. Kendisi gibi gravürcü olan kardeşinin ölümünden sonra ruh sağlığı bozuldu. 12 Ağustos 1827'de Londra'da öldü.

 

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa