Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Öykü » Miguel Angel ASTURİAS

 

Miguel Angel ASTURİAS (1899-1974)

19 Ekim 1899'de Ciudad de Guatemala'da doğdu.Kızılderili kökenlidir. Ailesi muhalif olduğu için çocukluğu Salama kasabasına sürgüne geçti. Once eczacılık eğitimi aldı sonra Guatemala Üniversitesinde Hukuk öğrenimi gördü. Bu yıllarda devrimci tutumuyla tanındı ve Diktatör Estrada Cabrera'nın devrilmesi olaylarına karıştı. Hukuk öğreniminden sonra Fransa'da etnoloji ve din bilimleri eğitimi aldı. Sürrealist yazarlarla tanıştı. Maya edebiyatının klasik yapıtı olan "Popul Vuh" adlı kitabı İspanyolca'ya çevirdi. Orta Amerika'nın tarihi ve kültürüyle yakından ilgilendi. Guatemala'ya döndü gazetecilik ve öğretim görevlisi olarak çalıştı. Siyasi düşünceleri nedeniyle defalarca gözaltına alındı ve tutuklandı. Tüm tehditlere karşın ülkenin haber ve siyasi görüşler yayınlayan tek radyo istasyonu 'Diario del Aire'ı kurdu. Büyük elçi olarak ülkesini temsil etti. Castillo Armas'ın yönetimi sırasında Arjantin ve Fransa'da sürgünde yaşadı. İktidar Değişince Paris'e büyük elçi olarak atandı. 1966'da Lenin Barış Ödülü'nü, 1967'de Nobel Edebiyat Ödülü'nü aldı. 1974'te Madrit'te öldü.

Yapıtları:

Roman:
Sayın Başkan (El Senar Presidente, 1933)
Mısır İnsanları (Hombres de maiz, 1949)
Fırtına (Viento Fuerte, 1950)
Yeşil Papa (El Papa Verde, 1954)
Gömülenlerin Gözleri (Los ojos de los Enterrados, 1960)
Guatemala'da Hafta Sonu (Week-end en Guatemala)
Don Nino ya da Düşlerin Coğrafyası (El amhajadito, 1961)
Bir Melez Kadın (Mulata de Tal, 1963)
Maladron (1969)

Öykü:
Guatemala Efsaneleri (Leyendes de Guatemala)

 

Sayfayı hazırlayan: Gülay Göyce


Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa