Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » HALİL CİBRAN

 

Halil CİBRAN 1883-1931)
 
6 Ocak 1883'te Lübnan'ın Beşeri köyünde doğdu. On iki yaşında ailesiyle Amerika'ya göç etti. İlk, orta ve liseyi Boston'da tamamladı. Daha sonra isteği üzerine Beyrut El Hikmet Medresesine okumak üzere geldi. Burada tıp, uluslar arası hukuk, dinler tarihi ve müzik öğrenimi gördü. Paris'e giderek Güzel Sanatlar Akademisine yazıldı. Üç yıl süre ile çağının en büyük heykeltraşı Auguste Rodin'den ders aldı. Yeniden Amerika'ya döndü. İlk kitabı "The Madman- Deli" yi yayımladı. 1923 te de "The Prophet-Ermiş" bunu izledi. Bu kitap dünyaca tanınmasın yrtti. Bunları, İnsanoğlu İsa- Yer Yüzü Tanrıları izleyerek ününü perçinledi. Lübnan'a dönmeyi çok istemesine rağmen parasızlık nedeniyle dönemedi. Birbiri ardına gelen hastalıklardan kurtulamadı. 10 Nisan 1931'de, Newyork`daki küçük bir çatı katında, yalnız ve yoksulluk içinde öldü. Vasiyeti üzerine doğduğu yer olan Beyrut'un Beşeri köyüne gömüldü.
 
Ressam, şair ve filozof olarak tanınan Cibran, İşlediği temanın evrenselliği ve İngilizce'yi çok iyi kullanması nedeniyle Ortadoğulu olmasına rağmen batı dünyasında tanındı ve etkili oldu. Yapıtları ve düşünceleri dünya üzerinde geniş yankı uyandırdı. Yaşadığı günlerde düşüncelerinin, toplumun bir çok kesimi tarafından benimsenmesi kitaplarının egemenlerce tehlikeli ve ihtilalci bulunmasına neden olmuştur. Gençliği zehirleyici görülerek Beyrut'ta Pazar yerinde yakılan ilk kitabı, Paris'te iken yazdığı " İsyankar Ruhlar " dır. Bu yüzden Marotin kilisesi tarafından aforoz edilen Cibran'ın kitapları Nazi Almanya'sında yakıldı.  Paris'te iken ünlü Rodin, Debussy, Genç Gaibaldi ve Edmont Rostant'ın portrelerini yaptı.
 
Yapıtlarından Bazıları: 
Haberci
Gezgin
Deli
Ermiş
Ermişin Bahçesi
İnsanoğlu İsa
Sözler
Dünya Tanrıları
Asi Ruhlar
Kum ve köpük avare

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa