Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » NEŞE YAŞIN


Neşe YAŞIN (1959-   )

12 Şubat 1959'da Lefkoşa'da doğdu. Şair bir aileden gelen Yaşın'ın Babası şair Özker Yaşın, ağabeyi de şair Mehmet Yaşın'dır. Türk Maarif Koleji'nden sonra ODTÜ Sosyoloji Bölümü'nü bitirdi. Lefkoşa'nın Rum kesiminde yaşıyor ve Kıbrıs Üniversitesi Türkoloji Bölümü'nde ders veriyor. ASTRA ve PIK adlı Kıbrıs Rum radyolarında Türkçe program yapımcısı ve sunucusu olarak  çalışmaktadır. Şiirleri ve gazetelerde çıkan yazılarıyla, Kıbrıslı Türkler ve Rumlar tarafından tanınan sanatçı, ateşli bir barışsever olarak Kıbrıs’ın yeniden birleşmesi ve iki toplum arasında barışın kurulması için etkin rol almayı sürdürüyor. Pen, Kıbrıslı Türk Sanatçı ve Yazarlar Birliği, İki-Toplumlu Eğitmenler Grubu, HADE dergisi yayın gurubu üyeliği ve Alforja (Meksika) dergisi temsilciliğini yürütmektedir.

Kıbrıs’ın her iki tarafında da tanınan ve adada konuşulan iki dilde de okunan Yaşın Şiir ve yazı dili olarak Türkçe'yi kullanıyor. Şiir ve makaleleri, Kıbrıs, Yunanistan, Macaristan, Hollanda, Almanya ve İngiltere’de de yayımlandı. Bazı şiirleri, Türkiye ve Kıbrıs’ta şarkı sözü yapılarak bestelendi. Kuzey Kıbrıs'ta "Yılın Sanatçısı Ödülü"nü (1993), Güney'de ise "Özel Kültür Ödülü" (1978) ve "Anthias-Pierides Ödülü"nü (1998) aldı. Çeşitli konferans ve festivallerde Kıbrıs'ı temsil eden Yaşın'ın şiir kitapları dışında, "Üzgün Kızların Gizli Tarihi" adıyla yayımlanmış bir de romanı var.

Yapıtları:

Şiir:
Sümbül ile Nergis (1979)
Savaşların Gözyaşları (1980)
Kapılar (1992)
Edebiyatta Kıbrıslı Türk Kimliği-research- (1989)
Turkish Cypriot Identity in Literature-araştırma- (1990)
Nicosia-şiir- (1995)
Ay Aşktan Yapılmıştır (2001)
Bellek Odaları (2005)

Roman:
Üzgün Kızların Gizli Tarihi

Ödüller:
Yılın Sanatçısı (Özel Ödül)-Kıbrıs Cumhuriyeti- (1978)
Yılın Sanatçısı-Türk bankası- (1980)
Necati Taşkın Vakfı Ödülü. (1993)
Anthias-Pierides Kültür Ödülü. (1998)

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa