Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » WİLLİAM BUTLER YEATS




William Butler YEATS (1865–1939)

13 Haziran 1865'de Dublin'de doğdu. Dublin Metropolitan School of Arts'da eğitim gördü. ilk şiirlerinin üniversite gazetesinde yayınlandı.  Londra'ya taşındı ve Teozofi Derneği'ne üye oldu, gizli bilimlere (okültizm), mistizme ve büyüye duyduğu ilgiyi dernek üyeleri ile paylaştı. İrlandalı özgürlük savaşçısı Maud Gonne'a aşık oldu. İrlanda'ya döndü ve  kısa bir süre Büyük Britanya'dan ayrılma savaşı veren devrim hareketine katıldı. Dublin'de İrlanda Edebiyat Tiyatrosu'nun kurucularındandır. Kuruculuğunu yaptığı tiyatroda The Comtess Cathleen adlı manzum dramını sahneleyen yazar, dramın konusunu çaresizlik içinde sergilenen davranışlarla ahlaksal motifler üzerine oluşturdu. Yeats aynı zamanda İrlanda'da senatör olarak görev aldı. 1923 yılında Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazandı. Mavi Gömlekliler denilen İrlandalı faşistleri destekleyen William Butler Yeats, 28 Ocak 1939 yılında, Güney Fransa'da, Cap Martin'de öldü. Mezarı dokuz yıl sonra İrlanda Deniz Kuvvetleri'nce Drumcliff'e nakledildi.

Yapıtları:

Şiir:
Oisins'in Yolculukları (The Qanderings of Oisins, 1889)
Dörtyol Ağzı (Crossways, 1889)
Gizli Gül (The Secret Rose, 1897)
Kamışlar Arasındaki Rüzgar (The Wind Among the Reeds, 1898)
Yedi Ormanlarda (Seven Woods, 1903)
Yeşil Miğfer (The Green Helmet, 1910)
Sorumluluklar (Responsibilities, 1914)
Paskalya (Easter, 1916), Kule (The Tower, 1928)
Son Şiirler (Last Poems, 1939)

Dram:
The Comtess Cathleen (1899)
Atmaca Kaynağında (At the Hawk's Well, 1916)
Kemiklerin Düşleri (The Dreaming of the Bones, 1919)

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa