Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » RENE CHAR

 

René CHAR (1907-1988)

14 Haziran 1907'de L’Îsle-en-Sorgue’da doğdu. Avignon Lisesi ve d’Aix-en-Provence Üniversitesi’nde öğrenim gördü. İkinci Dünya Savaşı’nda Nazi işgaline karşı Direniş Hareketi’nde görev alarak Provence bölgesinde ‘Yüzbaşı Alexander’ takma adıyla bir taşra çetesinin komutanlığını yaptı. Büyük yararlılık gösteren ozan Savaştan sonra Savaştan sonra doğduğu yer olan L’Îsle-en-Sorgue’a yerleşti. 19 Şubat 1988'de Paris’te öldü.

Gençliğinde kısa bir süre gerçeküstücülük akımına katıldıktan sonra, şiirlerinde tümüyle kendine özgü bir uslüp yaratmayı başaran René Char kendinden sonraki kuşakları hem biçem hem de içerik açısından etkilemiştir. Şaşırtıcı imgeler taşıyan şiirlerindeki ağırbaşlı sesle dikkati çeker. Daha çok Fransa'nın kır ve köy yaşayışından esinlendi. Özdeyişler ve yoğun imgelerle gelişen kısa ve özlü şiirler yazdı. Mağrur ama gösterişsiz bir alay içeren, yer yer ahlaksal bir boyut taşıyan ekonomik ve son derece çetin bir ‘hermetik’ şiire yöneldi. Düzyazı şiirler de yazan Char, 1966'da tüm yapıtları için Eleştirmenler Ödülü’nü aldı.

Başlıca Yapıtları:
Seuls Demeurent
Feuillets d'Hypnos
Füreur et mystére
La Parole en Archipel
L'Âge Cassant
Trois Coup Sous Les Arbes
Le Chien Du Coeur
La Nuit Talismaniue
SurLa poésie

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa