Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » YORGO SEFERİS

 
Yorgo SEFERIS (1900-1971)

13 Mart 1900'da İzmir- Urla'da doğdu, Yaşamının ilk on dört yılı İzmir'de geçti. Okula İzmir'de başlamış, ailesi ile Atina'ya göç etmesi nedeniyle lise eğitimini Atina'da tamamlamıştır.  Paris'e taşınınca Seferis Paris Üniversitesi'nde Hukuk eğitimi gördü ve edebiyata ilgi duymaya başladı. 1926'da Atina'ya döndü ve ertesi yıl Yunan Krallığı Dışişleri Bakanlığı'na kabul edildi. Başarılı bir diplomat olarak ünlendi. Memuriyet görevi esnasında İngiltere'de  ve Arnavutluk'ta bulundu. İkinci Dünya Savaşı sırasında, Girit'te kurulan sürgündeki Bağımsız Yunan Hükümetine destek verdi ve katıldı.  Mısır, Güney Afrika, İtalya'da bulundu. Savaş sonrası Atina'ya geri döndü. Dışişleri Bakanlığındaki görevini sürdürdü, Ankara, Londra, Lübnan, Suriye ve Irak'a bulundu. Yunan Krallığı Büyükelçisi olarak Britanya Krallığında görev yaptı. Emekli olan Seferis Atina'da yaşadı ve 20 Eylül 1971'de öldü.

Yunan edebiyatında Simgeciliğin önde gelen temsilcisidir. İncelikli lirizmi ve canlı doğal söyleyişi ile halkının ve çağdaş insanın trajik durumunu yansıtmıştır.

Yapıtları:
I strofi (Dönüm Noktası, 1931)
I sterna (Sarnıç, 1932)
Mithistorima (Destansı Öykü/Mitolojik Tarih, 1935)
Poiimata (Şiirler, 1940)
Himerologio Katastromatos I-IV (Seyir Defteri I-IV, 1940-1955)
Tetradhio Gimnasmaton (Alıştırma Defteri, 1940)
Kikhli (Ardıç Kuşu, 1947)
Tria Krifa Poimata (Üç Gizli Şiir, 1966)

Ödülleri:
1947 - Atina Akademisi Ödülü
1960 - Cambridge Üniversitesi Doktora Derecesi
1963 - Nobel Edebiyat Ödülü
1964 - Oxford Üniversitesi Doktora Derecesi
1964 - Selanik Üniversitesi Doktora Derecesi
1966 - Princeton Üniversitesi Doktora Derecesi

 

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa