Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » PAUL ELUARD

 

Paul ELUARD (1895-1952)
 
14 Aralık, 1895'te Paris yakınlarındaki Saint-Denis kasabasında doğdu. Gerçek adı Eugéne-Emil-Paul Grindel'dir. Babası sayman, annesi ise terziydi. Saint-Denis ve Aulnay-sous-Bois'de okudu, sonra ailesi Paris’e taşındı. Verem hastalığına yakalandı ve öğrenimini yarıda bırakarak İsviçre’ye  tedaviye gitti. Orada tanıştığı Rus kızı Gala’ya aşık oldu ve beş yıl sonra evlendiler. I. Dünya Savaşı’na sıhhiye eri olarak katıldı, gördüğü dehşeti Le Devoir (Ödev) adlı kitabında şiirleştirdi. 1929 yılında Gala’dan ayrıldı ve 1930 yılında tanıştığı  Maria Benz'le  4 yıl sonra evlendi

Dada topluluğunda Aragon, Breton, Soupault ve Tzara ile tanıştı topluluğun dağılmasından sonra Gerçeküstücülük hareketine katıldı. Kimseye haber vermeden 7 ay süren Uzak Doğu gezisine çıktı. 1926’da diğer gerçeküstücülerle birlikte üye olduğu Fransa Komünist Partisi'nden 1933 yılında ihraç edildi. 

II. Dünya Savaşı sırasında Almanlar'ın Fransa'yı işgali üzerine Direniş Hareketi'ne katıldı.. 1942 yılında ünlü 'Özgürlük' şiirinin de yer aldığı 'Poésie et Vérite' adlı derlemeyi yayımladı. Fransa özgürlüğüne kavuştuktan sonra büyük şöhret kazandı. 1949'da Paris'te toplanan Dünya Barış Kurultayı'na katıldı, kuruluşun konferanslarında aktif rol aldı. 18 Kasım 1952'de bir kalp krizi sonucunda öldü. 

İlk şiir kitabını 1913’te yayımladı. (Sonradan yok ilk şiirlerini etmiştir.)  Zorbalığa, baskıya, savaşa karşı olan tutumu şiirlerine yansıttı, aşkın ve devrimin şairi olarak tanındı. Şiirlerinde sadelik egemendir, örtüsüz ve süssüz şiirler yazdı. Gerçeküstücülükten devşirdiği imge donatımıyla yepyeni bir lirizm yarattı ve taptaze bir aşk şiiri yazmayı başardı. Öyle bir aşk ki, kuruluğa, kurulu-düzene, haksızlara, baskılara, ölümlere karşı bir direnç kaynağı ve yediveren bir silah niteliği kazanmıştır giderek... 

Yapıtları:  
Léda (Leda, 1949)
Une Leçon de morale (Bir Ahlak Dersi, 1949)
La Saison des amours (Aşkların Mevsimi, 1949)
Pouvoir tout dire (Herşeyi Söyleyebilmek, 1951)
Le Visage de la paix (Barışın Yüzü, 1951)
Le Phénix (Anka Kuşu, 1951)
 


Sayın Yaşar Doğan'dan, P. Eluard'dan çevirdiği şiirleri izinsiz kullandığımız ve şiirin altında çeviriyi yapanı belirtmeden yayınladığımız için özür dileriz.  Bu davranışımızda herhangi bir kasıt yoktur. Şiirleri alıntıladığımız kaynaktaki bilgi eksikliği nedeniyle bu yanlışlığa düştüğümüzü belirtiriz.

emre gümüşdoğan

 

 

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa