Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü’nün sahibi belli oldu

Haber Tarihi: 2017-03-17

Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü’nü, bu yıl için “Derine Gömdüler Sabahı” adlı kitabıyla Özge Sönmez kazandı.





Cengiz Bektaş, Adnan Binyazar, Bahar Gökler, Emin Özdemir, Ahmet Özer, Çiğdem Sezer ve Ferruh Tunç’tan oluşan seçici kurul, Özge Sönmez’in yapıtını oy çokluğu ile ödüle uygun gördü.

1982 Ankara doğumlu olan Özge Sönmez, Hacettepe Üniversitesi Fransız Dili Eğitimi Bölümü’nü birincilikle bitirdi. Fransa Nantes Üniversitesi’nde yüksek lisans yaptı. Sönmez, Dokuz Eylül Üniversitesi’nde Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nda doçent olarak görev yapıyor.

Şiir, öykü ve yazıları Mühür, Kıyı, Patika, Ege Sanat, Yaba, Afrodisyas Sanat, Kurşun Kalem, Berfin Bahar gibi çeşitli dergilerde yayımlanan Sönmez’in “Derine Gömdüler Sabahı“ adlı şiir dosyası, geçen yıl da 20. Ali Rıza Ertan yarışmasında birincilik ödülü almıştı.

TÖREN 7 NİSAN’DA GERÇEKLEŞECEK
Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü töreni, 7 Nisan Cuma günü saat 18.00’de Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi Yaşar Kemal Salonu’nda gerçekleştirilecek. Dil Derneği ve Kansu’nun ailesinin ortaklaşa düzenlediği törende, tiyatro sanatçıları Şebnem Gürsoy ve Tuncer Yığcı, Ceyhun Atuf Kansu’nun “sevgi” temalı şiirlerini yorumlayacaklar. Görkem Ezgi Yıldırım (Soprano) ve Mehmet Yılmaz (Bas) da, sevda türküleri seslendirecekler.




Özge SÖNMEZ


1982 yılında Ankara'da doğdu. 2000 yılında Ankara Özel Tevfik Fikret Lisesi'nden mezun oldu. Daha sonra, 2004 yılında Hacettepe Üniversitesi Fransız Dili Eğitimi Bölümü'nden birincilikle mezun oldu. 2005 yılında, Fransız hükümeti bursu ile gittiği Fransa , Nantes Üniversitesi'nde yüksek lisansını ''çok iyi'' dereceyle tamamladı. Türkiye'ye döndükten beş ay sonra, 2005 yılının Aralık ayında, Dokuz Eylül Üniversitesi Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı.2008 yılında aynı üniversitede doktora programına başvurdu ve 2012 yılında ''doktor'' ünvanını aldı. Çeşitli akademik dergilerde makaleleri ve bildirileri yayınlandı. Alanıyla ilgili çalışmalarını sürdürmektedir.

Küçük yaşlardan itibaren edebiyatla, özellikle şiirle tutkulu bir biçimde ilgilendi. Şiirleri; Mühür, Afrodisyas Sanat, Kurşun Kalem, Berfin Bahar, Yaşam Sanat, Beşparmak, Kasaba Sanat, Tmolos Edebiyat ve Şiir Vakti dergilerinde yayınladı. Aynı tutkuyla çalışmalarına devam etmektedir.

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa