Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

2016 Sevda Ergin Şiir Yarışması Sonuçlandı

Haber Tarihi: 2016-05-28





Onur Şahin'in 'Gamdan Kale' adlı yapıtı birincilik ödülünü kazandı.

Salih Zeki Tombak, Vedat Akdamar, Ferdağ Ergin, Oğuz Özdem ve Volkan Hacıoğlu'ndan oluşan seçiciler kurulu; Onur Şahin, ilk kitabında şiir geleneğimizle sağlıklı bağlar kurmuş, tutarlı bir şiir dili oluşturmuş, söz tasarrufunu önemseyen, taşradan ve çocukluktan canlı resimleri şiirine taşıyan şiirini hayatta karşılığı olan imgelerle kuran bir şair olarak değerlendirilmiş ve “Gamdan Kale” kitabı birinciliğe değer görülmüştür.




İsmail Biçer'in 'Sus Alfabesi' adlı yapıtı 'Geçmişteki yapıtlarında olduğu gibi, “Sus Alfabesi”nde de ‘az sözle çok şey anlatma’ sanatına verdiği titizliği bozmamış, daha ustalıklı (özgün) hale getirmiştir. Son derece naif, anlaşılır, yalın imge ve çağrışımlarla örülü dizelere sahip olan “Sus Alfabesi”, bu anlamda dikkat çekicidir. “Sus Alfabesi”, genel hatlarıyla, bir şairin iç dünyasına yansıtan şiirler toplamı olarak görülse de, toplumsal sorunlara dair tepkisini, şiirin kimliği / dili çerçevesinde yer vermeyi (daha doğrusu hissettirmeyi) başarıyor. Tüm bunların ışığında, İsmail Biçer’in “Sus Alfabesi”, şiirimizde ‘olgun ve özgün bir yapıt’ olmayı başarmış olduğundan, ‘Jüri Özel Ödülü’ne değer görülmüştür.

Ayrıca Neda Olsoy'un 'Yaşamak Avuç Yalamak İşi' yapıtını, 'Neda Olsoy'un çok genç yaşına rağmen, şiir geleneğimizle çok sağlıklı ve verimli bir ilişki kurduğu ve kişilikli bir şiir geliştirmenin güçlü işaretlerini verdiği için övgüye değer görülmüş, kendisine Seçiciler Kurulu Özendirme Ödülü verilmesi kararlaştırılmıştır.'

Ödül töreni 5 Haziran 2016 tarihinde, saat 13.00 de Kartal Hasan Ali Yücel Kültür Merkezi'nde yapılacaktır.
 
 
 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa