Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Nâzım Hikmet ödülü “Nazım’ın evinde, Vera’nın Sofrasında” adlı kitabın

Haber Tarihi: 2016-05-27


Tepebaşı Belediyesi “Nazım Hikmet Araştırma Ödülü, bu yıl Arif Keskiner ve M. Melih Güneş’in Hazırladığı “Nazım’ın evinde, Vera’nın Sofrasında” adlı kitaba verildi. Ödül, 6. Uluslararası Eskişehir Şiir Buluşması'ında gerçekleştirilecek bir törenle verilecek .



Nazım’ın evinde, Vera’nın Sofrasında
Vera Tulyakova Hikmet 1977 ve 1978 yıllarına ait, Nâzım Hikmet'in fotoğraflarını içeren iki duvar takvimini bir müze ziyaretçi defteri gibi değerlendirip, yıllar boyunca evinde ağırladığı bazı konuklarının imzalamasını, içinden geçenleri kısaca yazmalarını sağladı. Bu kitap o ziyaretçilerin yıllar sonra birbirinden bağımsız, Nâzım ile Vera ve onların evlerine dair kendi hikâyelerini içermektedir.
(Tanıtım Bülteninden)




Arif Keskiner
1938 yılında Adana’nın Osmaniye ilçesinde doğdu. İlk ve ortaokulu Osmaniye’de okudu. İstanbul Sultanahmet Ticaret Lisesi’ni, ardından İstanbul Yüksek Ekonomi ve Ticaret Okulu’nu bitirdi. Askerliğin ardından bir süre arkadaşı Yılmaz Güney’le çalıştıktan sonra dört yıl Ağaoğlu Yayınevi’nin müdürlüğü görevini yürüttü. Daha sonra kitapçılık, spor yazarlığı ve İsveç’te muhabirlik, bulaşıkçılık yaptı.Türkiye’ye döndükten sonra elliye yakın fotoromanın yapımcılığını, senaristliğini ve yönetmenliğini üstlendi. Aynı dönemde filmciliğe başladı. "Otobüs", "Kapıcılar Kralı", "Selvi Boylum Al Yazmalım", "Maden", "Köşeyi Dönen Adam" ve "Piyano Piyano Bacaksız" gibi filmlerin prodüktörlüğünü yaptı. "Yılanı Öldürseler" ve "Piyano Piyano Bacaksız" filmlerinin senaryo yazımına katıldı.Halit Çapın’ın "Bay Alkolü Takdimimdir" adlı hayat hikâyesinden TRT’ye üç bölümlük ilk diziyi gerçekleştirdi. Ardından beş bölümlük "Bizi Güldürenler" dizisini yaptı. Daha sonra Sıraselviler’deki yazıhanesinde, herkesin Çiçek Bar ya da Arif’in Yeri dediği, tüm sinemacıların ve sanatçıların uğrak yeri olan Sinema Sevenler Derneği Lokali’ni açtı. Keskiner, yirmi üç yıldır bu ünlü mekânın işletmeciliğini yürütüyor.




M. Melih Güneş
Akşehir’de doğdu. Yıldız Üniversitesi’nde mimarlık ve lisansüstü restorasyon eğitimi aldı. Nâzım Hikmet’in Türkçede yayımlanmamış ve/veya yitik sanılan eserlerini buldu, bir kısmının yayınlanmasını sağladı. Yapı Kredi Kültür Merkezi’nde, Nâzım Hikmet’in kişisel eşya ve bazı elyazmalarını Moskova’dan getirerek oluşturduğu “Şehrime ulaşamadan bitirirken yolumu / Nâzım ve Vera, Moskova’dan İstanbul’a” sergisi ile Semiha Berksoy’un doğumunun 100. yılında “Ben Yaşardım Aşk ve Sanatla” başlıklı biyografik-retrospektif sergiyi gerçekleştirdi. Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi’nde Rusya’nın Çukotka bölgesindeki proje yöneticiliği döneminde çektiği belge niteliği taşıyan fotoğraf ve nesnelerden oluşan “ve kuzeydeydi güneş/ hatır’lananlar” başlıklı kişisel sergisinin yanı sıra “Doğumunun 100. Yılında Geleneksel Mimarinin Şairi Nail V. Çakırhan” ve “Halet Çambel ile Buluşma” sergilerini projelendirdi ve küratörlüklerini yaptı, ilgili yayınları hazırladı.

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa