Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

5. Sarıyer Edebiyat Günleri Öykü Yarışması Sonuçları

Haber Tarihi: 2016-05-12

 

 

 

 

Yetişkinler Kategorisi

 

 

 

1)

Adı Soyadı: Hatice ŞAHMAN
Eser Adı: Ahtapot
Ödül Gerekçesi : Kadın kişiliğinin topluma egemen ataerkil anlayış tarafından kuşatılmışlığını, bunun yarattığı ağır sarsıntıyı ve zihnin yarılmasını anlat biçimi ; dili kullanmadaki tutumluluğu, dönüştürüm yeteneği, özeni ve kurgusunun özgünlüğü dolayısıyla birinciliğe layık görülmüştür.

2)
Adı Soyadı: Mehmet Can ŞAŞMAZ
Eser Adı: Dünyanın Esareti
Ödül Gerekçesi : Anlatıcı öykü kişisinin bireysel açmazlarını, sıkıntılarını dile getirirken, ülkemizde kanayan siyasal, toplumsal, güncel bir yarayı da göze fazla batmadan öyküye yedirdiği ve çarpıcı, parıltılı ayrıntıları duygu sağanağına boğmadan serinkanlı bir biçimde sergilediği için ikinciliğe layık görülmüştür.

3)
Adı Soyadı: Sevil KESİMAL
Eser Adı: Dut Kokusu
Ödül Gerekçesi : Gençliğin efsanevi bir dönemini : demokrat, devrimci, dinamik bir ruhu yansıtırken anlatımına kattığı derinlik, ironisi, bütünlüklü kurgusu ve Türkçeyi başarılı bir biçimde kullanması nedeniyle üçüncülüğe layık görülmüştür.

4) Seçici Kurul Özel Ödülü
Adı Soyadı: Esma Aras İşbeceren
Eser Adı : Gölgesi Kaldı
Ödül Gerekçesi : Mübadele sorunu gibi yakıcı bir sorunu öykü diline yakışır bir biçimde, Türkçeye özen göstererek ve ayrıntı işçiliğine önem vererek işlediği için Jüri Özel Ödülü’ne layık görülmüştür.

5) Mansiyon Ödülü
Adı Soyadı: Aysu ALTUNAY
Eser Adı: Füze Şevket
Ödül Gerekçesi : Barındırdığı ironi, olaylara kattığı mizahi anlayış, anlatımındaki samimilik ve dilinin yalınlığı dolayısıyla mansiyona layık görülmüştür.

 

Lise Öğrencileri Kategorisi

1)

Adı Soyadı: Buket OKUR
Eser Adı: Vazgeçiş
Ödül Gerekçesi : Günümüzün en önemli sorunu:”Çocuğa cinsel istismar” konusunu öykü diline başarılı bir biçimde dönüştürdüğü ve öykü kişisinin duygusunu çarpıcı bir biçimde dile getirdiği için birinciliğe layık görülmüştür.

2)
Adı Soyadı: Seval Nur İnan
Eser Adı: Lem Lem
Ödül Gerekçesi : Çocuğa cinsel istismar sorununu işlerken dile gösterdiği özen, anlatımındaki incelik, çarpıcılık ve duygu aktarımındaki serinkanlılığından dolayı ikinciliğe layık görülmüştür.

3)
Adı Soyadı: Cansu Yaren COŞKUN
Eser Adı: Ben Varım
Ödül Gerekçesi : Bir lise öğrencisinin duygularını, ruhsal sorunlarını dile getirirken gerilim ve merak duygusunu diri tuttuğu, okuru öykünün içine çekerken zekice bir oyun kurduğu için üçüncülüğe layık görülmüştür.

4) Mansiyon
Adı Soyadı: Zeynep KABUKÇU
Eser Adı: Tayfam Hazır Kaptan
Ödül Gerekçesi : Konusuna- denize-egemen oluşu, samimi, akıcı anlatımı, anlatımındaki şiirsellik, ritim ve dilinin yalınlığı dolayısıyla Mansiyon ödülüne layık görülmüştür.


Oraokul Öğrencileri Kategorisi

1)
Adı Soyadı: Ilgaz TARHAN
Eser Adı : Sevginin Adı
Ödül Gerekçesi : Anlatımındaki renklilik, çerçeve anlatım, öykü kişilerinin sahiciliği ve içtenliği,dilinin akıcılığı, başarılı kurgusu nedeniyle birincilik ödülüne layık görülmüştür.

2)
Adı Soyadı: Elif YAŞAR
Eser Adı: Yeter Ki İste
Ödül Gerekçesi : Lösemi hastası bir çocuğun duygu ve düşüncelerini öykülemeyi başardığı ve Türkçeyi kullanmada gösterdiği özen için ikincilik ödülüne layık görülmüştür.

3)
Adı Soyadı: Berre Nesibe AKKANAT
Eser Adı: Kanlara Karışan Gözyaşları
Ödül Gerekçesi : Tarihin hayatımızdaki yerini ve önemini öykü sanatının sınırlarından taşmayan bir duyarlılıkla işlemeyi başardığı için üçüncülük ödülüne layık görülmüştür.

4) Mansiyon
Adı Soyadı: Rüveyda FİL
Eser Adı: Bulutların Rengi
Ödül Gerekçesi : Duygu yoğunluğunu ve bireyin iç dünyasını başarılı bir biçimde yansıttığı için mansiyon ödülüne layık görülmüştür.

 

Ödüller 15 Mayıs 2016 Pazar günü Saat 18:00’de Kireçburnu Haydar Aliyev Parkı’nda düzenleyeceğimiz Ödül Töreninde takdim edilecektir.

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa