Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

2016 Raşit Kara Şiir Ödülüne başvurular başladı

Haber Tarihi: 2016-04-25


İçerik :
Raşit Kara Şiir Yarışması; şair, yazar, çevre dostu Raşit Kara’yı yaşatmak, O’nun misyonunu gelecek kuşaklara taşımak adına, geleneksel hale getirilecek ve ülke genelini kapsayacak bir şiir yarışmasıdır.

Düzenleyen:
Kar Dergisi ve Raşit Kara ailesi adına kızı Avukat Türkan Kara.
(Girişimi başlatan ailesi, ileride kurulacak Dernek, Vakıf ya da benzeri tüzel oluşumlara bu yetkiyi devredebilir.)

Konu:

Raşit Kara ; Çevreye duyarlı, İnsan,doğa ve hayvan sevgisine önem veren ve bu yolda yazdıkları ve eylemleri ile örnek olan bir yazın insanımızdı.Bu nedenle şiirlerde bu konuların işlenmesine önem verilmelidir.

Yarışma Koşulları:


1-Yarışma 18 yaşını aşmış tüm şairlerimize açıktır.

2-Yarışma şiir dalında yapılacak, bu dalda birincilik, ikincilik ve üçüncülük ödülleri verilecektir. (Jüri gerek görürse bir kişiye de özendirme ödülü verebilir.)

3-Her şair, en fazla 2 (iki) şiiriyle yarışmaya katılacaktır. Şiirler A4 kağıdına 12 ya da 14 puntoyla yazılacaktır.

3-Şiirlerde; Daha önce ödül almamış ve hiçbir yerde yayımlanmamış olması koşulu aranacaktır.

4-Ödüller 2016 yılında‘ KINALIADA da yapılacak Raşit Kara Anma etkinliğinde kazananlara verilecektir. (Etkinlik tarihi ayrıca duyurulacaktır)

5-Birincilik ödülüne: 1000.TL+Plaket,
ikincilik ödülüne 750 TL+Plaket ve üçüncülük ödülüne: 500.TL+Plaket verilecektir.

6-Şiirlerde Rumuz kullanılacaktır. Yarışmacılar tek zarf hazırlayacaktır. Her şiir 5 (beş) adet çoğaltılarak gönderilecektir. Şiirlerin altına sadece rumuz yazılacaktır. Özgeçmiş, kimlik bilgileri iletişim bilgileri ve şiirlerde kulanılan rumuzu belirten bir yazıyı da aynı zarfla birlikte gönderilecektir.

7-Başvurular en geç 15 Haziran 2016 tarihine kadar,

Türkan Kara, E 5 YANYOL TEKNİK YAPI (Uprise Elite Residence) KAT :19 D:167 Soğanlık KARTAL/İSTANBUL adresine elden ya da posta yoluyla yapılacaktır.(Postadaki gecikme ve ulaşımsızlık sorumluluğu katılımcıya aittir)

Seçici kurul:

1-Ahmet Saraçoğlu ( Şair – Yazar )
2-Niyazi Yaşar (Kar Dergisi Genel Yayın Yönetmeni-Şair -Yazar)
3-Gülderen Canyurt (Şair-Yeni Turunç Dergisi Sor.Yazı İşl.Müdürü)
4-Prof. Nedime Köşgeroğlu (Şair -Yazar )
5-Türkan Kara (Raşit Kara ailesi adına kızı-Avukat)

İletişim:
ahmets1956@hotmail.com ya da 0535.768.90.21
(0216) 290 11 44 – 290 11 45

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa