Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Ataol Behramoğlu’nun heykeli dikildi

Haber Tarihi: 2016-04-23





Geçen yıl sanat hayatının 50.yılını kutlayan şair Ataol Behramoğluartık İstanbulluları sadece şiirleriyle değil heykeliyle de selamlayacak. 74 yaşındaki şairin heykeli dikildi. Beşiktaş Belediyesi tarafından Maçka’da düzenlenen “şairler parkı”nda bundan böyle Ataol Behramoğlu’nun heykeli boy gösterecek.

RS FM’de yayımlanan Burası Türkiye Programı’na bağlanan büyük şair,Murat Erdin’in sorularını yanıtladı. “Şairlerin, yazarların, sanatçıların, bilim adamlarının ya da siyasetçilerin iki yaşamı olduğunu, bunlardan birinin toplum önündeki yaşamı diğerinin ise özel yaşamı olduğunu” belirten Behramoğlu, heykelini diken Beşiktaş Belediyesi’ne teşekkür etti. Behramoğlu, “şiir adına, çalışkanlık adına onur duyduğunu” belirterek, “Şairlik bir yazgıdır, meslek değildir kader gibi bir şeydir. Önemli olan o kadere layık olmak” diye konuştu.

Ataol Behramoğlu şöyle devam etti: “Heykeltıraş arkadaşlarım Ali Zafer ve Derya hanım muhteşem bir çalışma yaptılar. Şairler Parkı’na gittiğimiz zaman öğrenciler genç arkadaşlar da geldiler. Gençlerin bir şairin iki dizesini bilmesi bile dil bilincini ve yaşama ilişkin dünyasını güçlendirir.



Büyük ulusların kendi şair ve yazarlarına sahip çıkan toplumlar olduğunu söyleyen Behramoğlu Rusya’dan örnekler verdi: “Moskova denildiği zaman benim ilk aklıma gelen Mayakovski heykelidir. Ardından Rus Yazar Maksim Gorki’nin heykeli, Aleksandr Sergeyeviç Puşkin’in heykeli aklıma gelir. Toplumların bilincini ve duygusunu güçlendirenler şairlerdir. Rusya’da Puşkin’in bir dizesini bilmeyen bir öğrenci yoktur. Rusça bilen herkes Puşkin’in ‘Seviyordum Seni’ şiirini bilir. Türkiye’de sokağa çıksanız Orhan Veli’nin adını duymayan birçok kişiye rastlarsınız. Böyle bir ülkenin geleceği olamaz.

Beşiktaş’taki Şairler Parkı’nda Ataol Behramoğlu’nun yanısıra Melih Cevdet Anday, Necati Cumalı,Orhan Veli Kanık, Neyzen Tevfik, Behçet Necatigil ve Özdemir Asaf gibi şairlerin heykelleri de bulunuyor.


Taraf
Murat Erdin

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa