PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mor Taka Kitaplığı / Ruşen Ali Cengi


emre gümüşdoğan
18-06-2009, 11:47
MOR TAKA KİTAPLIĞINDAN YENİ ŞİİR KİTABI
RUŞEN ALİ CENGİ

YAŞAR BEDRİ'NİNHİMMETİ, MASUMİYETİ VE EZİYETİ İLE
BİR KAÇ GÜN İÇİNDE ÇIKTI ÇIKIYOR
BİLUMUM İŞPORTACILARDAN, MUSLUK TAMİRCİLERİNDEN, ÇOBANLARDAN
TEDARİKLENEBİLİRSİNİZ. OKUMAMANIZ BÜYÜK BİR KAYIP OLMAZ.

www.mortaka.com (http://www.mortaka.com/)
www.yasarbedri (http://www.yasarbedri) .com

KİTAP İÇİN SÖYLENENLER:

“Günün içinden, yaşananlardan yola çıksa da tarihi görünür kılmayı amaçları arasına katan bir şiir, Yaşar Bedri'nin yazdığı. Buna uygun düşen bir dil kullanımıyla, bir anlatım zenginliğiyle çıkıyor karşımıza. Çağrışımı kültürel birikime götüren sözcüklerle günlük yaşamın en son ortaya çıkardıklarını, arkaik deyişlerle yerel söylemi, çağdaş anlatım teknikleriyle meselleri bir bileşim içinde kaynaştırarak...”

Kemal Özer


*

Yaşar Bedri'nin ‘Ruşen Ali Cengi’ni okuyorum. İçimi bir acı dolduruyor. Yaram açılıyor ve kanıyor yeniden.
Günümüze uzun bir ağıt bu şiirler.
"kim kaldı bizden arkadaşının yarasını saracak?" dizesi, işte bu ağıtın yüzümüze çarpan dizelerinden biri. Parçalanmışlığımızı, bir baş dönmesi fırtınasına yakalandığımızı şiirleri okudukça
hissediyor, günümüzde neler olup bittiğini düşünmeye
başlıyorum. Ama şiirin verdiği haz yakamı bırakmıyor, izin
vermiyor şiirin bende yol açtığı düşüncelere dalıp gitmeme.
Bir yandan günümüzde olup bitenlere ilişkin kaygı içimde farklı yerlere çekiyor beni, bir yandan da şiirin kendine özgü verdiği haz beni çekiyor kendine.

Metin Cengiz

*

Hayatın rüzgârlı tarafıdır Yaşar Bedri. Böyle diyorum, çünkü toplumsal, bireyse her titreşimi algılayabilmek için kendi derisini yüzmeyi göze almanın getirdiği noktadır şiirle buluşması. Yaşamın tutkuyla algılanması, şiirin de tutkuyla benimsenmesini getiriyor. Bu bağlamda hangi sözcüğünü kazısanız, bütün karmaşıklığıyla insan çıkıyor karşınıza. Tuhaf bir hırpalanış bu. Parçalanarak çoğalmanın telaşı da denilebilir. Her insanda ötekinin bütün halleri vardır derken duyguların, duyarlılıkların parçalanışına, ister istemez, şaşkınlıkla bakıyor. İnsanın insana olan körlüğünü giderecek bir mil’e dönüştürüyor şiirlerini. ‘Konuşuyor, eleştirilmekten korkmadığı için; yaşıyor, ölümden ürkmediği için, kendiyle uğraşıyor daha bir insan olmak için.’ Budur Yaşar Bedri’in şiirlerinin içeriği. Bütün evreni kuşatsın istediği özü oluşturmanın peşinde bir aranış bu. Bunun evrensel bir duruş olduğunu da belirlemek gerekiyor. Böyledir de. Çağını yazdığını, dikkatli bir tanıklık yaptığını da imliyor şiirlerin her biri. Kolayca gezip dolaşacağı bir coğrafya sunuyor şiir okuyucusuna. Bu, çoğu kez duygusal bir coğrafya oluyor. Buradan bakınca her şiirde kendisiyle ya da tanıdığı biriyle buluşabilir insan. Yepyeni insanlarla da tanışabilir. Yaşar Bedri, insanın, insanî olanın şairi.
Günlük konuşma dilinden yararlandığı oluyor, ama daha çok kültür dilinin peşinde. Yaşar Bedri, özenle seçiyor sözcüklerini. Bunların bazılarının ölü olması sorun oluşturmuyor onun için. Onların tınısı, çağrışım değerleri daha çok ilgilendiriyor onu. Hatta bu sözcüklerin tarihselliğiyle şiirlerine geçmişin derinliğini yükleyebiliyor. Yerelliği, yerel sözcüklerle vermesi gibi. Bilinçle yapıyor bunu. Kendi olabilmenin bir olanağı olarak görüyor bunu.
Dilini, biçimini, biçemini, yapısını, imge düzenini… kurmuş bir şair Yaşar Bedri.

Veysel ÇOLAK

aysun colak
25-06-2009, 17:52
http://www.siirakademisi.com/spaw2/uploads/images/rusen_ali_cengi.jpg

RUŞEN ALİ CENGİ ÇIKTI


2008-2009 yılında yazdığım henüz mürekkebi kurumamış şiirlerimi ve 8 adet“görsel imge” levhamı Ruşen Ali Cengi adı ile Mor Taka Kitaplığı’ndan yayımladım.
Dağıtım için makul ve mantıklı bir yol bulabilirsem daha çok noktadaki kitapçılara, olmadı işportacılara, olmadı musluk tamircilerine dağıtımını gerçekleştirmeyi düşünüyorum.
RUŞEN ALİ CENGİ’ni edinemem diyenleri, kitaba verilecek param yok diyenleri de düşündük. Bu sayfayı okumanın bir ikramı olarak kitabımın tamamını PSD eki olarak veriyorum.
Not:__ MOR TAKA KİTAPLIĞI’ndan iki kitap daha:

Dr.Enver Uzun’un hazırladığı, hiç yayınlanmamış belge ve fotoğraflarla; (1916-1918 TRABZON RUS HESABATLARI) işgal yıllarına ışık tutarken;
ŞİİR TUTMADI BU GECE GÖZLERİMİ, Necla MARAŞLI’nın şiirlerini oluşturuyor
-Dağıtım konusunda yardımcı olabilecek arkadaşlarımızın önerileri bize ışık tutacaktır-
YAŞAR BEDRİ
0(462) 229 06 34
0(535) 945 43 45
www.yasarbedri.com (http://www.yasarbedri.com)
www.mortaka.com (http://www.mortaka.com)