Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Hüseyin ALEMDAR

Hüseyin ALEMDAR Şiirleri İçin Tıklayın



Hüseyin ALEMDAR (1962-  )

1 Mart 1962’de Trabzon/Araklı’da doğdu. Araklı Lisesi’ni bitirdi (1980). Mimar Sinan Üniversitesi’nde fotoğraf ve sinema okudu, bıraktı (1989-1991). Babasıyla birlikte sinema sektöründe senaryo yazarı, yönetmen yardımcısı, kast sorumlusu ve yapım koordinatörü olarak görev yaptı (1983-1992). Aralıklarla ofis yönetiminden editörlüğe, yayıncılıktan reklamcılığa, hayvancılıktan seracılığa çeşitli işlerde çalıştı. 2004’ten bu yana “tam hizmet” bir reklam ajansında “Düzeltmen” olarak çalışıyor.

İlk şiiri 1982’de Oluşum dergisinin ekim sayısında yer aldı. İlk senaryosu ise başrolünü Müslüm Gürses’in oynadığı “Yıkıla Yıkıla” adlı bir yeşilçam filmidir (1986). 1982’den başlayarak Oluşum, Varlık, Adam Sanat, Milliyet Sanat, Hürriyet Gösteri, Broy, Yeni Düşün, Yaşasın Edebiyat, Yazko Edebiyat ve Şairin Atölyesi gibi dergilerde hemen her ay şiirleri yer aldı. Sonraki yıllarda Uç, Öküz ve Hayvan gibi dergilerde yayımlanan “sinema” ve “vefa” şiirleriyle dikkat çekti. 2005-2007 yılları arasında ise Esmer dergisinde düzenli olarak “doğu”, “vakit” ve “ölüm” üzerine şiirler yazdı (33 sayı). İlk kitabı Toplanmış Sevgi Ölüleri ile 1985 Akademi Kitabevi Şiir Başarı Ödülü’nü, “Cemal Süreya İçin On Beş Prelüd” ile bir defaya mahsus verilen 1990 Yunus Nadi Ödülleri / Cemal Süreya Jüri Özel Ödülü’nü ve “Vakitler İncelikler” adlı dosyası ile de İş Bankası Kültür Yayınları 2007 Attilâ İlhan Şiir Ödülü’nü kazandı. Şair ve sinemacı Orhon Murat Arıburnu (1918-1989) anısına şiir ve sinema dallarında düzenli olarak 15 yıl verilen Arıburnu Ödülleri’nin kuruculuğunu ve yöneticiliğini üstlendi; şair ve denemeci Cemal Süreya (1931-1990) anısına kurulan Cemal Süreya Kültür Derneği’nde kuruculuk, Cemal Süreya Şiir Ödülü’nde ödül sekreterliği yaptı. Kurduğu Hera Şiir Kitaplığı ile ellinin üzerinde kitap yayımlayarak, genç şairleri kitap yayımlamaya özendirdi.

Yapıtları:
Toplanmış Sevgi Ölüleri (1986)
Gecede Gülümseme (1987) 
Aşk ve Prelüdler (1993)
Ten Kitabı (2000)
Hüzün Kitabı (2000)
Sinema Kitabı (2000)
Vakitler İncelikler (2007).

Ödülleri:
1985  Akademi Kitapevi Şiir Ödülü / Toplanmış Sevgi Ölüleri ile
1990  Yunus Nadi Ödülülleri / Cemal Süreya Jüri Özel Ödülü
2007  AttilÎlhan Şiir Ödülü (İş Bankası)  / “Vakitler İncelikler” adlı dosyası ile
2008  Ergin Günçe Şiir Ödülü - Juri Özel Ödülü  / “Vakitler İncelikler" ile



 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa